Living : Лайфстайл23 НОЕМВРИ 2019

Възходът и падението на Victoria’s Secret

Светът вече не иска ангели, а продажбите на компанията падат стремглаво в периода 2015-2018 г.

В огъня на пищните си годишни шоута Victoria’s Secret изковаха представата за сексапил на модерните жени, но в последните години бяха изпреварени от собствената си публика.

Модерните жени вече не искат 45-килограмови Барби-идоли с руси букли и сочни устни, които да им показват какво е привлекателност и самоувереност – тенденцията е сами да чертаем своята рамка на женствеността.

Възходът и падението на Victoria's Secret

Грешката на Victoria’s Secret беше, че останаха здраво вкопчени в иконичния статус на своите секс бомби, които десетилетия наред движеха продажбите на компанията. Сега най-популярната марка за бельо в САЩ е принудена на сложи край на легендарните си спектакли. А продажбите й отбелязват тежък спад от 2015-та до 2018-та година.

Victoria’s Secret е основана през 1977 г. от Рой Реймънд

Възходът и падението на Victoria's Secret

Бизнесменът решава да създаде марка, от която мъжете с удоволствие да пазаруват бельо за своите жени. Идеята е магазините да наподобяват секси будоар, който по-скоро да изкушава силния пол, отколкото самите жени, които ще носят бельото.

Името, което той избира, цели да породи асоциация с изискаността на Викторианската епоха, но и с нещо тайно, порочно и секси, естествено.

През 1982-ра, компанията The Limited придобива Victoria’s Secret за един милион долара. Бизнесменът Лекс Уеснър застава начело, като успява до началото на 90-те да превърне VS в най-продаваната марка бельо в Америка.

Първото шоу на Victoria’s Secret се провежда през 1995-та.

Шефът му Ед Разек е известен с това, че избира всички модели лично. Именно той изстрелва нагоре кариерата на Жизел Бюндхен, Тайра Банкс, Хайди Клум и още много. През 1999-та шоуто за пръв път се излъчва на живо онлайн, но трафикът е толкова голям, че сайтът на марката се срива.

Възходът и падението на Victoria's Secret

Идеята за “ангелите” се ражда около 1997-ма, след успеха на една реклама с Хелена Кристенсен, Тайра Банкс, Стефани Сиймур, Карен Мулдер и Даниела Пестова.

Те са и първите ангели – моделите, които убеждават шефовете на компанията, че недостижимият идеал за красота и сексапил може да бъде приказка, която продава. От тогава до самото начало на залеза на VS, техните ангели са високи, с нереално изваяни тела, перфектна кожа и коса, съблазнителен поглед.

Възходът и падението на Victoria's Secret

В годишното модно шоу на марката започват да се влагат все повече пари. Легендарен става така нареченият fantasy bra или най-скъпият сутиен в света. Изработват го всяка година специално за ревюто, а това на кой ангел ще се падне честта да го носи винаги е новина. Най-скъп е бил сутиенът, носен от Жизел Бюндхен през 2000-та година, който струва 15 милиона долара.

Залезът на push-up сутиена

След 2015-та, продажбите на марката започват да намаляват притеснително. Истината е, че световните тенденции при бельото са се променили. Жените носят все повече бралети и спортни сутиени, ефирната дантела и мекият памук излизат на преден план.

Възходът и падението на Victoria's Secret

Вместо това, Victoria’s Secret упорито продължават да залагат на push-up сутиени в шоуто и в каталозите си. Марката изглежда все по-демодирана, докато на преден план започват да излизат по-нови производители с по-съвременна визия.

Имиджът на ангелите също се е изтъркал. Тънки като на газела бедра, подчертан бюст, устни с гланц, коси на вълни, хайлайтър, кристали и екзотичен тен, цялата тази вече 20-годишна амалгама на кукленския моделски сексапил вече не въздейства по същия начин нито на жените, нито на мъжете. Но най-вече на жените. Разбрали, че едва ли в този живот ще бъдат като “ангелите”, те търсят по-реалистични модели за подражание.

Възходът и падението на Victoria's Secret

Очакванията на потребителите се промениха много и с навлизането на пазара на марки като тази на Риана. Savage x Fenty предлага модели във всякакви размери, включително много големи. И окуражава жените да се освободят от мисълта, че само един определен тип много слабо и атлетично телосложение е “секси”.

Към всичко това, разбира се, прибавяме и един друг глобален фактор, а именно кризата в модата. Повече по темата можете да прочетете и в тази статия

Парадоксът, който наричаме шопинг терапия

 

 

 

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЛАЙФСТАЙЛ

В крак с модата и подреден гардероб
Лайфстайл18 ЯНУАРИ 2024

В крак с модата и подреден гардероб

Ето къде да търсите нови и употребявани дрехи и какви са предимствата:

Морските дарове на Кавала на изложението Interfood
Living13 НОЕМВРИ 2023

Морските дарове на Кавала на изложението Interfood

Готварското шоу се проведе на 8 и 9 ноември в ИНТЕР ЕКСПО ЦЕНТЪР.

#AWARDS 2023: Големите победители вече са ясни
Лайфстайл28 ОКТОМВРИ 2023

#AWARDS 2023: Големите победители вече са ясни

Attica EVA и United Partners отново обединиха сили, за да отличат най-добрите създатели на дигитално съдържание в България.

Градската медия Go Guide с ново лого и дизайн
Лайфстайл28 ЮНИ 2023

Градската медия Go Guide с ново лого и дизайн

Юнският брой е тук с редизайн, градски оазиси и десетки заведения, в които да се скриеш, докато си навън.