Beauty : Грим24 МАЙ 2016

Червилото е най-въздействащият грим

Никоя друга част от макиажа не може да се сравнява с неговия ефект

Ако попитате някой гримьор или beauty експерт, те със сигурност ще ви кажат, че спиралата за мигли е най-продаваният козметичен продукт.

И това наистина е така, но няма никакво съмнение, че когато чуят думичката “грим”, жените по целия свят си представят първо червилото. Червеното червило, ако трябва да сме точни. Психолозите и гримьорите са категорични, че няма друга част от макиажа, която да въздейства така, както когато устните са оцветени ярък цвят.

Поглеждайки назад, червилото е доказало своите качества в продължение на десетилетия. Но какво го превръща в най-въздействащият грим, създаван някога?

“Ефектът на червилото”

Това е името на теория, според която дори по време на икономическа рецесия, продажбите на червила продължават да се покачват. Така например, в началото на новото хилядолетие продажбите се покачват с 4%, докато тези на продукти за дома и дрехи спадат под обичайната статистика.

lipstick 1

Според някои учени, това се дължи на факта, че по природа жените са склонни да търсят партньори по време на трудните периоди, а червилото е това, което ги прави по-привлекателни за мъжете. Други пък предполагат, че дамите просто искат да се чувстват по-красиви и по-уверени, особено в такива ситуации.

Доказателството

Австралийският университет Edith Cowan провел изследване, в което се включили 300 жени, които използват червило ежедневно. 85% от тях споделили, че се чувстват “уверени в себе си”, когато сложат цвят на устните си, а 82% заявили, че по този начин повдигали самочувствието си.

Компанията Proctor & Gamble пък провела проучване, съвместно с университета Харвард, от чиито резултати научаваме, че жените, които носят тъмен грим и червило на работното място изглежда по-компетентни в очите на останалите.

lipstick 2

Червилото като форма ма протест

Суфражетките Елизабет Кейди Стентън и Шарлът Пъркинс Гълман носели червено червило като форма на еманципация. Това бил начин за жените да влязат в ролята на бунтарки, разгневявайки някои религиозни групи или авторитетни личности от мъжки пол, които намирали избора им за безвкусен и неприличен.

През 70-те години на 20 век момичетата от пънк-рок движенията използвали червилото като протест, избирайки цветове като тъмнолилаво и черно, чрез които изразявали своята сексуалност и неподчинение. От друга страна, феминистките на 70-те пък отказвали да носят червило, твърдейки че продажбите му са начин за манипулация върху жените, в чиято основа стои козметичният пазар.

Червилото е най-популярният козметичен продукт

Според едно глобално проучване на Mintel, 81% от жените казват, че използват червило, докато 64% използват фон дьо тен, а 59% – руж.

Всяка година по целия свят се продават между 800 и 900 милиона червила, като средностатистическата жена си купува 8 или 9 броя на година.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ГРИМ

Гримьорите, които трябва да последваме още сега
Грим28 ОКТОМВРИ 2022

Гримьорите, които трябва да последваме още сега

Ако веждите на Бела Хадид и устните на Хейли Бийбър вече са олицетворение на модните трендове, то това е благодарение на тези фантастични професионалисти.

Кейт Мос с прекрасен коледен грим
Грим28 ОКТОМВРИ 2022

Кейт Мос с прекрасен коледен грим

Никога не е твърде рано да помислим за празничен парти грим.

Inspo за есенни устни според знаменитостите
Грим19 СЕПТЕМВРИ 2022

Inspo за есенни устни според знаменитостите

Днес ще ви споделим всичко, което трябва да знаете, за да не бъдете хванати неподготвени за новия есенен сезон.

Червилото, което всички звезди носят в момента
Грим17 МАРТ 2022

Червилото, което всички звезди носят в момента

Не, не е червено червило