Living : Лайфстайл26 СЕПТЕМВРИ 2018

За новите дрехи, кафенцето и моренцето

Или глупавите грешки и клишета, на които инфлуенсърите стават жертви

Днешните момичета не искат да станат принцеси или стюардеси, а да имат блог и петцифрена бройка последователи в инстаграм.

Инфлуенсър действително може да бъде професия на пълен работен ден. Но работата не е толкова проста и със сигурност не опира само до умението да си съчетаеш добре дрехите и до това да имаш гадже с добра камера. Ако искате да бъдете инфлуенсъри, не прибързвайте, не подхождайте наивно и обмислете добре какво съдържание можете да предложите.

Иначе е много вероятно да попаднете в следните капани.

Всичко винаги е налудничаво позитивно

Всичко е красиво, всичко е вдъхновяващо, всеки миг е изпълнен с наслади. Кафето винаги се пие със замечтан поглед и перфектна очна линия, на масичката винаги има чинийка с пъстри макарони и вазичка с цветя, в скута винаги е сгушено котенце, а градът винаги те зове със своите малки улички, уютни кафенета и панорамни тераси. Ако вярваме на инфлуенсърите, то всичко винаги е цветно и животът е постоянен транс от щастие. Тези режисирани моменти правят инфлуенсърския профил еднообразен, едноизмерен, клиширан и звучащ неискрено. Никой не очаква в блоговете и в инстаграм да се сипе злободневна гадост, разбира се. Но не се бойте, малко реализъм няма да ви направи по-малко „вдъхновяващи“, по-скоро може да доближи последователите ви до вас.

Какво е да работиш гадже на моден блогър

Мъдрости и цитати с повод и без

Знаете много добре за какво говорим. За онези инфлуенсъри, които получават просветление при всеки изгрев и залез, при всяка изпита чаша кафе и всяка порция октопод на плоча. „Когато съзерцавам залеза, оставам насаме със себе си и се замислям за смисъла на живота“. „Чашата горещо кафе тази сутрин ми напомни колко ценни са онези моменти, които посвещаваме на тишината и на своя вътрешен глас“. Снимките от Катарино СПА с новите шаренки половинки са придружени със стихове на Маяковски, кадърът от фризьорския салон след освежаване на омбрето върви с десетте магически завета на Буда. Инстаграм се превърна в новата надпревара „Умна и красива“ – хем да си покажеш сандалките и парфюма, хем да изглеждаш нещо като духовен будител. Не убивайте вестоносеца, но e напълно ненужно да носите двете дини под една мишница. Ако сте избрали да бъдете моден или бюти инфлуенсър, направете го с увереност и просто бъдете добри в модните/ козметичните постове. Не е нужно да сте интернет хибрид от Кайли Дженър и Ошо.

Водопад от умалителни

Още чувате зова на моренцето, докато си пиете кафенцето и си мислите дали да не си купите едни дънчици с висока талийка? Умалителните имена принципно са нещо хубаво, защото правят изказа по-непринуден и предразполагащ и защото просто звучат мило. Проблемът идва с липсата на мярка. С по три умалителни в изречение рискувате всичко да прозвучи като подигравка – или откровено глупаво.

Инстаграм иска жертви – рускиня бе нападната от акула, докато се снима

Съдържание по калъп

Стигнахме до най-важното накрая. Липсата на оригинални профили е може би най-съществения проблем на инфлуенсърите. Всички показват дрехи, всички снимат композиции с гримове и китка цвете, всички пият кафе и ядят авокадо тостове, всички са позитивни и всички обичат да пътуват (защото това „ги зарежда“). В съвършен синхрон като в рибен пасаж пускат постове за последния нов парфюм/ нов ресторант/ нов магазин за обувки. Но дали последователите могат ясно да посочат с какво инфлуенсър А е различен от инфлуенсър Б? Много по-интересно би било, ако в блогосферата у нас започнем да виждаме момичета, които се идентифицират като почитателки на дизайнерската мода, като ловци на винтидж съкровища, като фенове на класиката или като екстравагантни, като практични и умеещи с ограничен бюджет да изглеждат винаги интересно. Или пък да видим момичета, които живеят с капсулен гардероб…

Една от стъпките към това е да не се разчита масово на подаръците, получени от марките и на платените постове да формират съществена част от съдържанието. И втората е смелостта. Нужна е смелост, за да споделяш откровено, вместо да се слееш с груповия припев на клишетата, но само така съдържанието придобива уникалност и можеш да бъдеш истински интересна със собствени идеи.

Френските модни блогъри и техните правила на стила

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЛАЙФСТАЙЛ

Лайфстайл07 ДЕКЕМВРИ 2019

Международен женски клуб събра над 230 000 лева за благородни каузи

Тазгодишното издание на благотворителния базар на Международен женски клуб – София бе най-мащабното до сега

Лайфстайл06 ДЕКЕМВРИ 2019

Обявиха кой ще бъде цветът на 2020 година

Пригответе се да виждате класическото синьо на всяка стъпка

Лайфстайл05 ДЕКЕМВРИ 2019

Pirelli търси Жулиета през 2020

Новият календар се вдъхновява от една от най-известните романтични героини в литературата - Жулиета

Лайфстайл03 ДЕКЕМВРИ 2019

Вторник за добро - денят, който ни учи да даваме на другите

Инициативата Giving Tuesday вече седма година вдъхновява хората по света да бъдат по-добри