Куклата Барби и нейните производители Mattel от години търпят критики за това, че насаждат нереални представи за красота у малките момиченца.
Напоследък модната индустрия, понасяща сходни нападки, се старае да промени своя подход към избора на модели, ограничавайки участията на прекалено слаби момичета в ревютата (във Франция дори беше въведен такъв закон, заедно със солидни глоби) и включването на все повече plus-size модели с извивки в списания, каталози и рекламни кампании. Ето защо беше въпрос на време тези промени да стигнат и до култовата кукла, която според много хора въплъщава американския стандарт за красота.
Тази седмица от компания Mattel обявиха, че новата линия играчки ще включва Барбита с извивки, високи слаби, миньончета, с кожа на афроамериканки, азиатки и латиноамериканки. Обявлението им бе придружено със снимка на куклите с посланието “Светът на Барби търпи еволюция”.

През 2016 на пазара ще се появи колекция с кукли, която вкючва “4 различни типа тела, 7 цвята на кожата, 22 нюанса очи и 24 вида коса, заедно с безброй модерни дрехи и аксесоари”, се казва още в официалното съобщение на сайта на Mattel. “Сега момичетата навсякъде по света имат безброй начини да разиграват своите истории и да разпалват въображението си чрез Барби.”


“За нас това е радикално решение, чрез което казваме, че няма един-единствен стандарт за това как изглежда красивото тяло,” казва главният директор на дизайна в компанията Робърт Бест. “Така изглежда нашето бъдеще, защото така изглежда и светът около нас.”

Новината, че Барби вече не е само високата блондинка с дълги крака и сини очи, която всички добре познаваме, провокира дори списание TIME да ѝ посвети репортаж, в който разглежда не само историята на куклата от 1959 г. до днес, но и нейното влияние, а и отражение, на стандартите за красотата.