Living : Лайфстайл16 СЕПТЕМВРИ 2017

Колко струва да станеш “звезда” в Instagram?

Зад яхтите, партитата и екзотичните дестинации понякога се крие фалшив блясък

Анди Уорхол е казал, че “в бъдещето всеки ще бъде световноизвестен за 15 минути”. А неговият цитат е болезнено верен в ерата на социалните мрежи.

На пръв поглед Instagram звездите имат всичко: красива външност, бляскав живот и възможности, които ги отвеждат на най-екзтотичните и живописни места в света. Париж, Санторили, Амалфи, Бора Бора, Ню Йюрк стават фон на уникални кадри, трупащи лайк след лайк, коментар след коментар в социалната мрежа. С милионите последователи идва и влиянието, което много марки търсят в Instagram знаменитостите. А от там следват договори с козметични, модни и лайфстайл компании, които понякога им докарват милиони в банковите сметки.

Но колко от това влияние е реално? Отговорът ни дава любопитен експеримент на маркетинговата агенция Mediakix, който доказва, че всеки може да създаде своя фалшив живот, за да се радва на различни дивиденти. 

Агенцията създава два фалшиви профила в Instagram: първият е лайфстайл и моден, зад който стои “модел”, а вторият – за пътувания. За първия акаунт Mediakix наемат модел, с който заснемат няколко фотосесии в един и същи ден. Така дават старт на Алекса Рей (calibeachgirl310). Вторият е посветен на Аманда Смит (wanderingggirl) и целият профил е съставен от безплатни снимки, на които момичета с руса коса позират по целия свят, но никога не гледат в камерата. 

След това агенцията започва да купува последователи. “Започнахме от 1000 на ден, тъй като се притеснявахме, че прекалено многото фенове ще се окажат подозрителни и Instagram ще спре акаунта,” казват от Mediakix. “Бързо обаче разбрахме, че можем да си купим до 15 000 наведнъж и да нямаме никакъв проблем.” Цената на 1000 последователи варира между 3 и 8 долара.

“След като натрупахме последователите, трябваше да започнем да купуваме харесвания и коментари.” Mediakix плащали по 12 цента за коментар и между 4 и 9 долара за 1000 харесвания. За всяка снимка купили между 500 и 2500 лайка и между 10 и 50 коментара. Целият експеримент струвал на агенцията към 1000 за двата акаунта. 

След като и двата профила преминали границата от 10 000 последователи, която обикновено се изисква от марките за евентуален договор, Mediakix започнали да ги предлагат на спонсори. “Осигурихме си договорки с четири марки, по две за всеки акаунт. Профилът на модела сключи сделка с компания за бански костюми и такава за храни и напитки. Този за пътешествията – с бранд за алкохол и същата компания за храни. За всяка сделка инфлуенсърите щяха да получават пари, безплатни продукти или и двете.” 

Накрая Mediakix публикуват резултатите от проучването в своя сайт, стараейки се да покажат колко опасни могат да бъдат фалшивите инфлуенсъри не само за марките, които им плащат, но и за последователите им.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЛАЙФСТАЙЛ

Лайфстайл09 АПРИЛ 2019

Да отседнеш в бунгалото на Мерилин Монро

Нейният любим хотел Beverly Hills Hotel й посвети нов редизайн

Лайфстайл25 МАРТ 2019

I'm Bringin' Sexy Back

Татуировките по продължението на гръбнака вече не са любими само на Николета Лозанова

Лайфстайл21 МАРТ 2019

Дрехите, които нанасят най-големи щети на околната среда

Полиестерът е вреден, но знаехте ли, че същото важи за памучните материи?

Лайфстайл19 МАРТ 2019

Дрехи под наем - следващата голяма тенденция в модата

Идеята за споделянето постепенно ще превземе дамския гардероб, смятат Vogue