Beauty : Коса19 ДЕКЕМВРИ 2018

Диета за по-гъста коса

Морковите съдържат витамин А, който е важен за здравето на скалпа. Приемайте редовно и ядки, риба и сирене

Гените определят плътността и гъстотата на косата, но правилната храна също може да ни помогне да я направим по-здрава и плътна.

Два са факторите, които определят плътността – дебелината на космения фоликул и броя на фоликулите върху скалпа. За съжаление не можем да влияем на броя косми, но можем да направим съшествуващите по-здрави. Ще си помогнете, като започнете с промяна на диетата – включете в менюто си повече храни, които подобряват състоянието на косата в дълбочина. Ето някои от тях:

Бобови растения

Бобовите растения съдържат биотин, витамин от група B, изключително важен за растежа на косата. Въпреки че е извънредно рядко явление човек да страда от недостиг на биотин, липсата на този витамин в храната се отразява на косата и води до нейното изтъняване и косопад. Може да увеличите приема на биотин, като хапвате повече черен боб, нахут или леща под формата супи и салати.

Сьомга

Добре известен факт е високото съдържание на Омега-3 мастни киселини и протеини в сьомгата, които са и есенциални нутриенти за здрава коса, подобряват растежа и гъстотата. Съответна недостигът на омега-3 и протеини води до тънка, чуплива коса или дори засилен косопад. Около 110 грама печена сьомга съдържа 29,4 грама протеин и 2,09 грама Омега-3.

Моркови

За да имате плътна коса, трябва да имате здрав скалп, за да продължи тя да расте. Морковите съдържат витамин А, който пази скалпа здрав и предотвратява изтъняването на космените фоликули. Яжте сурови моркови вместо друга бърза закуска или пък ги добавяйте в салатите си. Полезни са и за очите.

Ядки

Ядките имат високо съдържание на протеини, както и на селен и омега-3, които подобряват здравето на скалпа. Една чаша бразилски орех съдържа 19 грама протеин и 2,549 мг селен. Сред ядките с най-много омега-3 са фъстъците и ядките от макадамия.

Млечни продукти

Калцият също помага за растежа на косата, като я прави по-дебела и гъста. Млечните продукти съдържат протеин, което ги прави идеални за справяне с проблема с тънката коса и забавения растеж. Лесно ще добавите млечни продукти към менюто си – пийте повече мляко, яжте сирене – идеално е за салати, и кисело мляко.

 

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА КОСА

Коса12 АПРИЛ 2019

Уврежда ли твърдата вода косата ни? Как да се справим?

Минерализацията на водата има влияние върху това как изглежда косата ни

Коса07 АПРИЛ 2019

Прическите, които всички мъже смятат за секси

Те харесват косите, които се движат свободно, вместо да са прилежно пригладени с лак

Коса05 АПРИЛ 2019

Свободата да не се срамуваш от белите си коси

С боя за коса или без? Изборът е личен и е право на всяка една от нас

Коса05 АПРИЛ 2019

Идея за косата от Леа Мишел: Слънчева брюнетка

Актрисата освежи тъмната си грива със светли нюанси, а резултатът можете да видите тук