Краят на прекалено слабите модели тип Кейт Мос вече е тук, твърди британско изследване.
В продължение на години модната индустрия налагаше имиджа за “перфектното тяло”, използвайки за тази цел слаби (а понякога дори прекалено слаби) момичета, твърдейки, че това са образите, които средностатистическата жена иска да вижда в рекламите и на страниците на списанията. Напоследък обаче борбата с нездравословните идеали за красота достигна нови висини. Франция дори реши, че моделите, които участват в дефилета и кампании, трябва да тежат минимум 55кг. В противен случай както момичетата, така и техните агенции ще трябва да плащат сурови глоби, достигащи до 75 хил. евро.
Сега изследване на Университета в Кент твърди, че прекалено слабите модели не само, че влияят негативно на общите представи за това какво е красиво женско тяло, но и всъщност не продават дрехи така, както на дизайнерите им се иска. Особено, когато стане дума за нови, развиващи се марки.

В изследването се включили жени от 18 до 45 години, които не показали особени предпочитания, гледайки рекламни снимки на модели размер 0 (по американски стандарт, който дизайнерите използват за своите мостри) и такива със средно телосложение. Когато обаче на жените били показани фиктивни “нови марки”, отново с два вида модели на снимките, те всъщност предпочели нормалните, дори plus-size момичета.
Д-р Хюеми Биан, водещ учен в Кент, казва: “Проблемът на модната индустрия с използването на прекалено слаби модели е доста наболял, както видяхме след решението на френския парламент. Проучването ни показва, че модната индустрия няма от какво да се бои, когато стане дума за използване на модели с нормално телосложение в различните кампании. Дори ще се изненадат, когато открият, че именно този ход им носи повече печалби.”
Марки като H&M, ASOS, Mango и др. вече имат опит с plus-size модели, които представят техните колекции. Списание People пък наскоро сложи на своя корица най-пълният модел в света, Тес Холидей. И ако това не е доказателство, че модната индустрия се променя!