Living : Лайфстайл26 СЕПТЕМВРИ 2018

За новите дрехи, кафенцето и моренцето

Или глупавите грешки и клишета, на които инфлуенсърите стават жертви

Днешните момичета не искат да станат принцеси или стюардеси, а да имат блог и петцифрена бройка последователи в инстаграм.

Инфлуенсър действително може да бъде професия на пълен работен ден. Но работата не е толкова проста и със сигурност не опира само до умението да си съчетаеш добре дрехите и до това да имаш гадже с добра камера. Ако искате да бъдете инфлуенсъри, не прибързвайте, не подхождайте наивно и обмислете добре какво съдържание можете да предложите.

Иначе е много вероятно да попаднете в следните капани.

Всичко винаги е налудничаво позитивно

Всичко е красиво, всичко е вдъхновяващо, всеки миг е изпълнен с наслади. Кафето винаги се пие със замечтан поглед и перфектна очна линия, на масичката винаги има чинийка с пъстри макарони и вазичка с цветя, в скута винаги е сгушено котенце, а градът винаги те зове със своите малки улички, уютни кафенета и панорамни тераси. Ако вярваме на инфлуенсърите, то всичко винаги е цветно и животът е постоянен транс от щастие. Тези режисирани моменти правят инфлуенсърския профил еднообразен, едноизмерен, клиширан и звучащ неискрено. Никой не очаква в блоговете и в инстаграм да се сипе злободневна гадост, разбира се. Но не се бойте, малко реализъм няма да ви направи по-малко „вдъхновяващи“, по-скоро може да доближи последователите ви до вас.

Какво е да работиш гадже на моден блогър

За новите дрехи, кафенцето и моренцето

Мъдрости и цитати с повод и без

Знаете много добре за какво говорим. За онези инфлуенсъри, които получават просветление при всеки изгрев и залез, при всяка изпита чаша кафе и всяка порция октопод на плоча. „Когато съзерцавам залеза, оставам насаме със себе си и се замислям за смисъла на живота“. „Чашата горещо кафе тази сутрин ми напомни колко ценни са онези моменти, които посвещаваме на тишината и на своя вътрешен глас“. Снимките от Катарино СПА с новите шаренки половинки са придружени със стихове на Маяковски, кадърът от фризьорския салон след освежаване на омбрето върви с десетте магически завета на Буда. Инстаграм се превърна в новата надпревара „Умна и красива“ – хем да си покажеш сандалките и парфюма, хем да изглеждаш нещо като духовен будител. Не убивайте вестоносеца, но e напълно ненужно да носите двете дини под една мишница. Ако сте избрали да бъдете моден или бюти инфлуенсър, направете го с увереност и просто бъдете добри в модните/ козметичните постове. Не е нужно да сте интернет хибрид от Кайли Дженър и Ошо.

Водопад от умалителни

Още чувате зова на моренцето, докато си пиете кафенцето и си мислите дали да не си купите едни дънчици с висока талийка? Умалителните имена принципно са нещо хубаво, защото правят изказа по-непринуден и предразполагащ и защото просто звучат мило. Проблемът идва с липсата на мярка. С по три умалителни в изречение рискувате всичко да прозвучи като подигравка – или откровено глупаво.

Инстаграм иска жертви – рускиня бе нападната от акула, докато се снима

За новите дрехи, кафенцето и моренцето

Съдържание по калъп

Стигнахме до най-важното накрая. Липсата на оригинални профили е може би най-същественияг проблем на инфлуенсърите. Всички показват дрехи, всички снимат композиции с гримове и китка цвете, всички пият кафе и ядат авокадо тостове, всички са позитивни и всички обичат да пътуват (защото това „ги зарежда“). В съвършен синхрон като в рибен пасаж пускат постове за последния нов парфюм/ нов ресторант/ нов магазин за обувки. Но дали последователите могат ясно да посочат с какво инфлуенсър А е различен от инфлуенсър Б? Много по-интересно би било, ако в блогосферата у нас започнем да виждаме момичета, които се идентифицират като почитателки на дизайнерската мода, като ловци на винтидж съкровища, като фенове на класиката или като екстравагантни, като практични и умеещи с ограничен бюджет да изглеждат винаги интересно. Или пък да видим момичета, които живеят с капсулен гардероб…

За новите дрехи, кафенцето и моренцето

Една от стъпките към това е да не се разчита масово на подаръците, получени от марките и на платените постове да формират съществена част от съдържанието. И втората е смелостта. Нужна е смелост, за да споделяш откровено, вместо да се слееш с груповия припев на клишетата, но само така съдържанието придобива уникалност и можеш да бъдеш истински интересна със собствени идеи.

Френските модни блогъри и техните правила на стила

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЛАЙФСТАЙЛ

В крак с модата и подреден гардероб
Лайфстайл18 ЯНУАРИ 2024

В крак с модата и подреден гардероб

Ето къде да търсите нови и употребявани дрехи и какви са предимствата:

Морските дарове на Кавала на изложението Interfood
Living13 НОЕМВРИ 2023

Морските дарове на Кавала на изложението Interfood

Готварското шоу се проведе на 8 и 9 ноември в ИНТЕР ЕКСПО ЦЕНТЪР.

#AWARDS 2023: Големите победители вече са ясни
Лайфстайл28 ОКТОМВРИ 2023

#AWARDS 2023: Големите победители вече са ясни

Attica EVA и United Partners отново обединиха сили, за да отличат най-добрите създатели на дигитално съдържание в България.

Градската медия Go Guide с ново лого и дизайн
Лайфстайл28 ЮНИ 2023

Градската медия Go Guide с ново лого и дизайн

Юнският брой е тук с редизайн, градски оазиси и десетки заведения, в които да се скриеш, докато си навън.