Living : Лайфстайл05 ФЕВРУАРИ 2014

Facebook стана на 10: Какво се промени от 2004 до сега?

Селфитата замениха албумите със снимки, ползваме Facebook на телефона си и още

Най-популярната социална мрежа Facebook навърши 10 години.

И сигурно няма да е пресилено да кажем, че наложи нов световен ред – този на живота в социалните мрежи. Защото истината е, че живеем повече с профилите си и виртуалните си приятели, отколкото в реалността.

Какво промени този гълтач на време Facebook за 10 години?

Трябваше да е за студенти

Всъщност Facebook е бил замислен като начин за свързване на студенти от един университет, а регистрацията е изисквала edu и-мейл адрес. Тези дни обаче отдавна отминаха. Сега, както ни е добре известно, всеки е свободен да ползва мрежата – и тя се използва от хора от всякакви възрасти от всички краища на света.

Младите хора се отдръпват

Със сигурност има огромен брой студенти и млади хора, които използват Facebook. Но и много от тях започнаха да се отдръпват от социалната мрежа по разнообразни причини. Често защото техните майки и дори баби се регистрират.

Хората говорят за себе си в трето лице

Едно от странните неща, които заляха мрежата в най-силните ѝ години, беше това, че хората си пишеха статусите в трето лице. И сега ще се намери някой ваш приятел, който продължава да го прави, но тази тази тенденция отшумя. 

Днес статусите са по-разнообразни

Именно това изразяване в трето лице някак обременяваше статусите преди години и по-скоро се получаваха някакви каламбури, които приемахме на майтап. Днес вече се изразяваме свободно.

Нямаше селфита през 2004

Днес неизменна част от социалната мрежа са автопортретите, популярни като селфита (дума на 2013 според Оксфорд). И ако сега сме заливани отвсякъде от селфита, благодарение на качествените камери на телефоните, които ни позволяват да снимаме всичко навсякъде, дори ни е трудно да си спомним какво се случваше преди появата на снимките в огледало. 

Споделянето на снимки се промени

Традиционният формат, който работеше при появата на Facebook и доста години след това, беше такъв – отивате на ваканция или на парти за рожден ден, снимате с фотоапарат, качвате снимките на компютъра и от компютъра ъплоудвате цял албум във Facebook. Днес вече се споделя една моментна снимка, направена с мобилен телефон и често е споделена от други социални мрежи, подобно на Instagram.

Брандовете се таргетират във Facebook

Потребителите вече са приели, че освен мрежа за споделяне с приятели, Facebook е и маркетинг платформа, което неминуемо означава, че брандовете се опитват да достигнат до тях чрез мрежата. Нещо повече, толкова са свикнали с различните приложения и игри на компаниите, че лайкват(нова дума в българския език, благодарение на Facebook) техните страници механично. 

Съдържанието вече не е несериозно

Ако Facebook някога беше място за споделяне на снимки от релакс моментите, например на плажа с питие или на парти с приятели, днес мрежата се използва в доста по-широки граници. Facebook вече е място, на което да представите уменията си, да изградите своя “бранд”. И определено се превърна в място за споделяне на неща от обществения живот, които вълнуват всички. А както ни е известно и в начин за организиране на протести. 

Всички използват Facebook на телефона си

Определено през 2004 използвахме телефоните си за..разговори. Колко отдавна ни изглежда онзи период, в който нямахме смартфони! Като си помислите, че iPhone дори не беше представен преди 2007. Сега около 945 милиона от нас използват социалната мрежа на телефона си.

Днес вече мрежата се ползва повсеместно

Обратно в 2004 – Facebook беше нишова мрежа, която се ползваше от 1 милион потребители. В наши дни – вече не разменяме телефонни номера, когато се запознаваме с някого, а Facebook профил. Мрежата се ползва от над 1,2 милиарда потребители.

Уроците, които научихме от “Сексът и градът”
Да се омъжиш като на кино

Мъж създаде обувки за всяка от жените в живота си

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЛАЙФСТАЙЛ

В крак с модата и подреден гардероб
Лайфстайл18 ЯНУАРИ 2024

В крак с модата и подреден гардероб

Ето къде да търсите нови и употребявани дрехи и какви са предимствата:

Морските дарове на Кавала на изложението Interfood
Living13 НОЕМВРИ 2023

Морските дарове на Кавала на изложението Interfood

Готварското шоу се проведе на 8 и 9 ноември в ИНТЕР ЕКСПО ЦЕНТЪР.

#AWARDS 2023: Големите победители вече са ясни
Лайфстайл28 ОКТОМВРИ 2023

#AWARDS 2023: Големите победители вече са ясни

Attica EVA и United Partners отново обединиха сили, за да отличат най-добрите създатели на дигитално съдържание в България.

Градската медия Go Guide с ново лого и дизайн
Лайфстайл28 ЮНИ 2023

Градската медия Go Guide с ново лого и дизайн

Юнският брой е тук с редизайн, градски оазиси и десетки заведения, в които да се скриеш, докато си навън.