Как Донатела Версаче и Givenchy променят правилата на модната индустрия

Защо един дизайнер, начело на огромна модна империя, решава да се снима в реклама на конкурентна марка? 

Този въпрос тормозеше модния свят дълго след като стана ясно, че Донатела Версаче, дизайнерът на едноименния бранд Versace, ще бъде новото лице на Givenchy за сезон есен-зима 2015. Сега, след като първите кадри от рекламната кампания са вече факт, Донатела обяснява своето решение. 
“Вярвам в това, че правилата трябва да се нарушават. Рикардо Тиши е невероятно талантлив и на първо място е мой много скъп приятел,” пише Донатела в официалния акаунт на Versace в Instagram. “Ние сме семейство. Искам да се отърва от старата система, да работим заедно, да се подкрепяме и да превърнем модната индустрия в истинска глобална общност.”

Не можем да не се зачудим дали изказването на Донатела не е провокирано от скорошния ѝ публичен конфликт с друг нейн колега, а именно Джорджо Армани. Негови коментари относно покойния брат на дизайнерката Джани Версаче, касаещи работата му и отношението му към моделите, сериозно я разгневиха и тя излезе с официално становище, в което заяви, че изявленията на Армани са “груби и безвкусни”.  Приятелствата в модните среди не са никаква рядкост и вероятно Донатела е решила да зарови томахавката и да постигне мир с колегите. 
Решението на Рикардо Тиши да избере Донатела за рекламно лице на новата колекция на Givenchy е изненадващо и от друга гледна точка. След като в кампания пролет-лято 2015 видяхме холивудската актриса Джулия Робъртс, Тиши очевидно отново е решил да заложи на стилна, успяла жена с ясно дефиниран собствен стил, а не на изгряващ модел, популярен в социалните мрежи, както правят куп негови колеги. За което получава нашите адмирации.