Хаосът на Седмицата на модата през 2020: Dior и Burberry с нови планове за ревютата си

Вече е повече от ясно – 2020-та ще бъде запомнена като най-хаотичната година в света на модата.

Пандемията нанесе сериозни щети на модната индустрия през последните месеци. Не само че повечето марки забелязаха значителен спад в интереса на потребителите си, но и модните къщи трябваше да потърсят нов начин да представят колекциите си, така че да се погрижат за здравето на клиентите си.

След шоуто на Chanel, които избраха да представят своята колекция за първи път изцяло онлайн, от Dior решиха да последват техния пример.  

Те смятат да организират ревюто си на 22 юли, така че на място да присъстват “само семейство и приятели”, а останалата част от света да може да наблюдава модния спектакъл от домовете си.

Необичайната концепция малко напомня на събитие от личен характер като детски рожден ден, на който някоя леля е решила да направи предаване на живо онлайн във фейсбук. Но като оставим шегата настрана идеята на Dior e да запазят възможно най-много ексклузивността на събитията, като същевременно позволят на повече хора да се включат виртуално.

Разходка из средиземноморието с Chanel

Въпреки това те обещават, че новите им стратегии и моделите на дрехи ще бъдат създадени така, че да отговарят на новите промени в модната индустрия.

Мария Грация Кюри написа в изявлението си, че от Dior осъзнават, че в момента светът е гладен за дрехи с магия и емоция в тях и новата задача на луксозните марки е да отговорят на тази промяна.

Междувременно от Burberry потърсиха различен подход и съобщиха, че ще организират своето ревю през септември, и то насред природата. По този начин модното шоу ще засегне темата за екологията и ще запазят максимално модела от преди пандемията.

Много други марки вече се отказаха от участието си в Седмицата на модата през септември, сред които Michael Kors, Marc Jacobs и Saint Laurent. Gucci пък са решили да организират своето ревю на 17 юли, като част от Седмицата на модата в Милано, която ще се проведе изцяло онлайн.

Първо виртуално модно шоу, седмица на модата онлайн и още за бъдещето на модния свят