Емблематичното слънчогледово сако – най-скъпо продаденият дизайнерски артикул

Сред всички големи продажби на известни дизайнерски артикули, тази се нарежда на първо място. Какво я прави толкова специална?

Годината е 1988, на дефилето е Наоми Кембъл и носи едно от последните творения на Yves Saint Laurent – слънчогледово сако, което по-късно ще остане в историята.

Артикулът е създаден от известния дизайнер като това бил неговият начин да отдаде почит към творчеството на Ван Гог. Затова и моделът имитира багрите от картината “Sunflowers”.

Maison Lesage, известният haute couture бродировач, работил върху сакото в продължение на 600 часа.

Моделът е създаден в четири варианта с минимални разлики между тях, главно в цветовете, но нито едно от останалите сака не е продадено на подобна цена.

Когато сакото е представено в колекцията на Saint Laurent за 1988, се очаквало цената му да достигне между 80 до 120 хиляди евро – близо пет пъти по-малко от сегашната му стойност.

Tiffany and Co. продадена в най-голямата сделка в луксозния сектор на модата

Коледната кампания на Versace е сапунен сериал

Prada и Adidas и парада на семплата красота