Tiffany and Co. продадена в най-голямата сделка в луксозния сектор на модата

Луксозната марка за бижута Tiffany & Co. бе продадена за 16.6 милиарда долара – сделка, която се превърна в най-голямата в историята.

Емблематичните сини кутийки на Tiffany вече ще са притежание на същия собственик като на Louis Vuitton. Двете луксозни марки, лидери на своите пазари, стават част от едно цяло, след като френската компания LVMH придоби бижутерийния бранд за 16.6 милиарда.

Сделката остана в историята, като до този момент няма еквивалент по размери. Преди това LVMH бе откупил Dior за не по-малко впечатляващите 13 милиарда.

LVMH от няколко месеца се опитва да купи марката, като според източници преди месец първоначалната оферта е била 14 милиарда долара. В последните няколко седмици акциите и на двете марки значително се увеличиха, след като преговорите между тях станаха публични.

За никого не е изненада, че точно марка като Tiffany and Co. е продадена за такава гръмка сума. От създаването си през 1830 година тя може да се похвали като една от най-разпознаваемите марки в индустрията.

Създателите на бранда по начало са били Чарлз Луис Тифани и Джей Йонг и тогава името е било смесица от фамилиите на двамата – “Tiffany and Young”. Малко след създаването на бранда обаче, Чарлз придобива цялата компания и тя официално получава името, с което е известна и днес, “Tiffany & Co”.

Малко по малко компанията започва да се занимава с все по-скъпи и качествени материали, спечелвайки вниманието на елита на Америка. Най-големият бум за марката настъпва, след като Одри Хепбърн се снима във филма “Закуска в Тифани”.

Макар че през 2015 година луксозната марка преминава през криза и спад на продажбите, през 2017 успява да се върне на пазара и се ориентира към по-младото общество. Само за последната година са отчели 13-процентов ръст на годишните печалби.