Стилът на жените, които “нямат възраст”

Какво можем да научим за стила на парижанките – жените, които дори когато остаряват, го правят със стил?

Никак не е случайно, че терминът “tres chic” (букв. “много стилно”) е измислен точно за тях. Стилът френските жени е синоним на грация, класа и мода, неподвластна на тенденциите.

Докато красотата на някои жени повяхва с годините, а те все по-често търсят помощ от пластични хирурзи, французойките сякаш стават по-желани и омагьосващи. Само се замислете за Изабел Юпер в новата кампания на Givenchy или Инес дьо ла Фресанж, която все още въплъщава онази неувяхваща красота и неподправена увереност на стилната френска дама.

Инес дьо ла Фресанж

Не, тези жени не изглеждат така, както са изглеждали преди 20 години, но това не е никакъв проблем за тях. Вместо да се борят с времето и гравитацията, те просто приемат промяната и продължават да са толкова уверени в себе си, колкото са били досега.

“Грижи се за лицето, което имаш днес, защото то ще е това, което искаш да имаш след 10 години,” казва друга стилна французойка, Каролин дьо Магре. “Винаги бъди влюбена в нещо: в мъж, в проект, в дом”, е философията на де ла Фресанж, защото когато една жена е влюбена, това си личи.

С годините тези жени се учат да се приемат такива, каквито са и много добре разбират, че не всеки ще ги харесва. Но всичко това не е проблем, защото те знаят, че най-важния човек, когото трябва да задоволят, са самите те.

Изабел Юпер за Givenchy

Французойките са уверени във вкуса си и нямат нужда от медии и социални мрежи, за да им казват какво е модерно. Изграждат стила си с години и разчитат основно на класическите елементи в гардероба си, с които се снабдяват през живота си и с които не се разделят: тренч, тъмносин пуловер, овърсайз блейзър, малка черна рокля и удобни обувки тип балерини.

Винтидж бижута, останали от майките и бабите им и хубав шал завършват всяка визия, но рядко ще видите модерни дизайнерски чанти дори в най-луксозните части на Париж. Докато целият свят възхвалява популярните брандове, за тези жени демонстрацията на етикети е липса на добър вкус. Дори да са облечени от глава до пети в Chanel и Hermes, никой няма да го разбере.