Louis Vuitton: От една тийнейджърска мечта до световен успех

Началото на 166-годишната история на марката Louis Vuitton започва с едно решение на 13-годишно момче да напусне бащиния дом, за да преследва мечтите си в Париж.

Този ход на Луи Вютон не е бил обичайният прилив на бунтарство, типичен за тийнейджърите. Той бил решен да използва занаята, научен от баща си, и да създаде собствена марка за куфари.

За целта той извървял пеш около 470 километра до Париж, където в продължение на две години се опитвал да си осигури прехраната с краткотрайни ангажименти, докато не постъпил на работа при мосю Маршал, известен майстор на сандъци, и това дало старт на кариерата му.

Малко след това го осеня и истински късмет – съпругата на Наполеон III, Евгения, наема Луи да се грижи за багажа й и да й създава специални кутии за пътуване.

С новите натрупани знания и опит Вютон събира кураж да започне собствения си бизнес и през 1854 година се ражда бранда Louis Vuitton. Днес иконичното LV можем да видим върху дрехи, чанти, шапки, бижута и обувки, но началото на марката било с куфари.

Френският дизайнер се старал да изработва всеки един от продуктите си с огромно внимание към детайла, използвайки само качествени материали и добре изчислен практичен дизайн. Той създава и първия куфар, който е с равна повърхност и отгоре, и отдолу.

Бизнесът му бързо се развива и в рамките на една година му се налага да премести производството на куфарите си от малкия цех в голяма фабрика, като същевременно отваря и магазин в Лондон.

Когато модата е поставена на пауза, хората купуват луксозно спортно оборудване от Louis Vuitton

Брандът продължава да жъне успехи, докато през 1871 година магазинът на Луи бива унищожен заради Френско-пруската война. Това обаче не спира дизайнера, а дори му действа като мотивация да продължи да се развива. Това и остава единственият значителен момент на спад в развитието на марката по време на първия й дизайнер.

През 80-е години Луи започва да въвежда сина си Джордж в бизнеса и заедно изработват ключалка за куфарите им, която твърдят, че е напълно непроникваема за крадци. За да го докажат баща и син Вютон наемат Худини да се опита да я отключи. Известният магьосник отказва предизвикателството, което носи още повече слава за марката.

През 1892 година създателят на марката Луи Вютон умира и оставя бизнеса в ръцете на сина си, Джордж. Той успява да патентова монограма на марката LV, която и до днес се появява на всички продукти на дизайнерската къща.

Да вечеряш под покрива на Louis Vuitton – от марката отварят първия си ресторант

Автор: Ивана Колева

Hero Slider