Красотата на Мерилин Монро

Каква картина изниква в главата ви, когато чуете името Мерилин Монро?

Червените устни, пърхащите мигли и перфектната кожа със сигурност са част от нея, а заслугите за характерната визия на кино легендата са на гримьора Алън Уайти Снайдър. На неговите умения с четката се доверявали и звезди като Катрин Хепбърн, Дорис Дей и Ракел Уелч, а триковете, които използвал в грима на тези известни дами можем с лекота да копираме и днес.

Обикновен вазелин вместо праймър (основа) и хайлайтър

В наши дни може да ви изглежда странно, ако някой ви каже, че трябва да размените основата си за грим с вазелин, но Монро и Снайдър винаги използвали точно него, преди да нанесат фон дьо тен. Актрисата го обожавала, защото за нея този продукт ѝ давал възможно най-много хидратацията, а хидратираната кожа е видимо по-млада и красива. Снайдър използвал вазелина и като хайлайтър, нанасяйки го на скулите и под веждите, за да улови светлината на прожекторите във филмовото студио и да придаде на актрисата така желаното сияние.

Жените, които промениха модата

Пет различни нюанса на един цвят за контуриране на устните

Преди ерата на филърите, Снайдър се доказал в Холивуд със своята техника за натурални и обемни устни. Той използвал различни нюанси на един и същ цвят черчило, нанасяйки например тъмно червено във външните ъгли и по-светли нюанси в средата, създавайки по този начин илюзия за обем. След това добавял малко блясък в средата на долната устна и точно над извивката на горната.

Блясъкът, пренесен върху клепачите

Независимо дали гримьорът ѝ използвал малко обикновен вазелин или капка естествено масло, например кокосово, Мерилин Монро вярвала, че блестящите клепачи са повече от секси. Именно затова Снайдър използвал тези продукти, които междувременно задържали сенките на актрисата за по-дълго време.

10 неща за стила, които научихме от Одри Хепбърн

Трикът на Грета Гарбо

Макар Мерилин да обожавала този тип грим, тя самата отдавала заслугите за него на Грета Гарбо. Звездата на нямото кино първа решила да използва бели сенки за очи, нанесени на целия клепач чак до костта на веждите и до вътрешния ъгъл на окото, като по този начин придавала повече дълбочина на погледа си.

Комбинация от черни, кафяви, бели и червени моливи за очи

За ежедневната си визия повечето жени избират или кафяви, или черни моливи за очи и очни линии. Но Снайдер измислил собствена комбинация, която нанасял на клепачите на Монро. Използвайки класически моливи за очи в кафяво и черно, той ги нанасял на вътрешната линия на долния клепач и на линията на миглите на втория, изтегляйки нагоре за класически завършек. Най-важният му трик обаче било едно малко триъгълниче, нарисувано с бял молив точно до външния ъгъл на окото, между горните и долните мигли. По този начил той карал очите на актрисата да изглеждат по-големи. За да ги направи по-бели пък рисувал вътрешните линии с бял молив, поставяйки малка точица в червено точно във външния ъгъл.

Вечните икони на красотата, които вдъхновяват тенденциите

Контуриране на носа с помощта на руж

Днес това може и да не ни изглежда като голям трик, но по онова време използването на руж по този начин изглеждало като истинска революция. Уайти се доверявал на същия руж, с който контурирал скулите на актрисата, нанасяйки малко розов нюанс на върха на носа.

Изкуствени мигли с естествен резултат

Известната със своя съблазняващ поглед Монро искала по-дълги и по-обемни мигли, но в същото време не била доволна от ефекта, постигнат с изкуствените варианти. Затова Снайдър отрязвал косъмчетата наполовина и ги нанасял единствено във външните ъгли на очите на актрисата.

Оформяне на веждите с лека чупка

При веждите разбира се формата е строго индивидуална, но Монро вярвала, че не облите, а тези с дефинирани ъгли ѝ отиват повече, като в същото време оптически намаляват широкото ѝ чело. Това обаче не значи, че гримьорът ѝ ги рисувал прекалено остри и неестествени, а просто придавал на нейните лека чупка, с помощта на молив.