Червилото е най-въздействащият грим

Ако попитате някой гримьор или beauty експерт, те със сигурност ще ви кажат, че спиралата за мигли е най-продаваният козметичен продукт.

И това наистина е така, но няма никакво съмнение, че когато чуят думичката “грим”, жените по целия свят си представят първо червилото. Червеното червило, ако трябва да сме точни. Психолозите и гримьорите са категорични, че няма друга част от макиажа, която да въздейства така, както когато устните са оцветени ярък цвят.

Поглеждайки назад, червилото е доказало своите качества в продължение на десетилетия. Но какво го превръща в най-въздействащият грим, създаван някога?

“Ефектът на червилото”

Това е името на теория, според която дори по време на икономическа рецесия, продажбите на червила продължават да се покачват. Така например, в началото на новото хилядолетие продажбите се покачват с 4%, докато тези на продукти за дома и дрехи спадат под обичайната статистика.

Според някои учени, това се дължи на факта, че по природа жените са склонни да търсят партньори по време на трудните периоди, а червилото е това, което ги прави по-привлекателни за мъжете. Други пък предполагат, че дамите просто искат да се чувстват по-красиви и по-уверени, особено в такива ситуации.

Доказателството

Австралийският университет Edith Cowan провел изследване, в което се включили 300 жени, които използват червило ежедневно. 85% от тях споделили, че се чувстват “уверени в себе си”, когато сложат цвят на устните си, а 82% заявили, че по този начин повдигали самочувствието си.

Компанията Proctor & Gamble пък провела проучване, съвместно с университета Харвард, от чиито резултати научаваме, че жените, които носят тъмен грим и червило на работното място изглежда по-компетентни в очите на останалите.

Червилото като форма ма протест

Суфражетките Елизабет Кейди Стентън и Шарлът Пъркинс Гълман носели червено червило като форма на еманципация. Това бил начин за жените да влязат в ролята на бунтарки, разгневявайки някои религиозни групи или авторитетни личности от мъжки пол, които намирали избора им за безвкусен и неприличен.

През 70-те години на 20 век момичетата от пънк-рок движенията използвали червилото като протест, избирайки цветове като тъмнолилаво и черно, чрез които изразявали своята сексуалност и неподчинение. От друга страна, феминистките на 70-те пък отказвали да носят червило, твърдейки че продажбите му са начин за манипулация върху жените, в чиято основа стои козметичният пазар.

Червилото е най-популярният козметичен продукт

Според едно глобално проучване на Mintel, 81% от жените казват, че използват червило, докато 64% използват фон дьо тен, а 59% – руж.

Всяка година по целия свят се продават между 800 и 900 милиона червила, като средностатистическата жена си купува 8 или 9 броя на година.