Кампания на Grand Optics & Joy Optics подпомогна СОУ за деца с нарушено зрение

Дарителската кампания „Най-същественото е невидимо за очите“ на оптичните вериги Grand Optics & Joy Optics събра 4558 лв. в подкрепа на СОУ за деца с нарушено зрение “Луи Брайл” в гр. София.

Средствата ще бъдат използвани за специализирани зали и съоръжения, необходими за нормалното протичане на учебния процес на децата в училището.

В инициативата, която стартира през февруари т.г., са се включили клиенти на веригата, които са получили календар с картини и сувенири, изработени от учениците. Най-активни са жителите на София и Пловдив. Извън рамките на дарителската кампания, Grand Optics & Joy Optics подкрепят СОУ “Луи Брайл” целогодишно с дарения на месечна база през последните 2 години.

“80% от децата с нарушено зрение, възпитаници на училището, завършват висше образование. Проблемна е обаче реализацията им след това на трудовия пазар. Като цяло, не се полага достатъчно усилие за тяхната интеграция в обществото”, споделя г-жа Елка Белокапова, директор на СОУ “Луи Брайл”.

Вярвам, че всеки бизнес трябва да подкрепя добра кауза, която е близо до сферата, в която работи. Като оптична верига сме фокусирани върху очното здраве, затова и решихме нашата благотворителна кампания да подкрепи именно училище “Луи Брайл”. Училището за деца с нарушено зрение има нужда от специфично оборудване и помощни средства, специализирани зали и съоръжения. За нас е изключителна чест да го подкрепим. Благодарим на всички наши клиенти, които дариха средства. Без тях тази кампания нямаше да бъде възможна”, коментира Дияна Ганева, Маркетинг мениджър на вериги Grand Optics & Joy Optics.

В България има две специализирани училища за деца с нарушено зрение – “Луи Брайл” в гр. София и СОУ за деца с нарушено зрение “Проф. Иван Шишманов” в гр. Варна. В София се обучават 170 ученици от подготвителен до 12 клас (от 5 до 19-годишна възраст), които са слепи, слабовиждащи и деца с множество увреждания, като някои от тях се придвижват с инвалидни колички.