Не допускайте да ви мачкат на работа, ако сте интроверт

Макар интровертите да са около половината от населението на Земята, те съставляват само 2% от мениджърите на високо ниво.

Причината не е в това, че интровертите нямат нужните качества. Те не са нито мързеливи, нито „срамежливи”.

Двата типа хора, интроверти и екстроверти, се отнасят до това от къде човек черпи енергията си и накъде е насочен фокусът му. Екстровертите се енергизират при общуване с другите, а при интровертите е тъкмо обратното. Те се нуждаят от време насаме, в което да потънат в своя собствен свят, за да презаредят батериите си. Когато са сами, те релаксират най-добре, подреждат мислите си и подобряват концентрацията и настроението си.

За съжаление, тази особеност често става причина да ги подценяват и пренебрегват на работното място.

Ето какво е обяснението на Вики Салеми, кариерен експерт в сайта за търсене на рабoта Monster.com,  както и какъв е нейният съвет към интровертите.

Добрият лидер никога не казва “може би”

Според Салеми, работата в динамична, шумна работна среда е особено изтощителна за интроверите, особено в дрешния корпоративен свят, в който все повече се налагат open-space офисите. Интровертите мразят шума, празните приказки и най-вече това някой постоянно да ги прекъсва. Те обаче притежават безценното качество да са добри слушатели и да анализират и премислят добре, преди да говорят.

„Има много хора, които обичат да ораторстват и им харесва да слушат собствения си глас. Това изобщо не означава, че имат нещо ценно за казване. За съжаление, точно този тип хора обаче умеят да презентират добре себе си, да изпъкнат и съответно да получат повишение.”

Интровертите могат да бъдат добри лидери

Причината е, че са добри слушатели и имат отлични качества да формират качествени връзки. Единственото, което трябва да направят, е да не гледат на своята интровертна нагласа като на недостатък. Напротив, трябва да приемете това като преимущество и да видите как може да се напаснете по най-адекватния за вас начин към работата.

„Може би мислите, че сте в изоставаща позиция, но не сте. Просто идентифицирайте и покажете силните си страни. Една от тях е това, че можете внимателно да изслушвате,” съветва Салеми.

Какво правят всички успешни жени през първия час на работа

Обикновено най-важното за интроверите е да бъдат оставени на спокойствие. Те функционират прекрасно, когато никой не ги прекъсва. Направете всичко възможно да се изолирате от колегите, които обичат да се отбиват край бюрата на другите и да си бърборят за случайни неща. Ако сте ръководител на екип, планирайте работата максимално подробно в началото на деня, като разпределите задачите, уточните скоровете и посочите кое е с приоритет. Ако някой има въпроси, нека ги зададе в този момент. Обяснете на колегите си, че след оперативката ще очаквате всеки да работи по своята част с максимална концентрация. Така ще можете и вие самите да продължите работата си спокойно.

Твърде вероятно е да установите, че в обедната почивка ви е по-добре да излезете и да се разходите или да хапнете сами. Обяснете на другите, че в това няма нищо лично и че просто си почивате по-пълноценно по този начин.

Постарайте се да опознаете колегите си

Имате пълното право да бъдете такива, каквито сте, и да настоявате да работите на спокойствие. Но покажете на колегите си, че това не значи, че сте особняк. Или че изобщо не ви пука за околните.

Ключът за това във вашия случай е общуването на четири очи. Интровертите не са самотници, те обичат да общуват с другите, но по свои собствени правила. Най-комфортно за тях е да общуват само с един човек, вместо да са сред голяма група хора. Отново уточняваме, че това няма нищо с неувереност в себе си. Интровертите не са срамежливи – те са добри в създаването на пълноценен контакт и във воденето на задълбочен разговор. Груповите бърборения обикновено са твърде глупави за тях и по тази причина ги изморяват неимоверно много.

Не премълчавайте успехите си

„Вие трябва да бъдете чути на работното си място,” завършва Вики Салеми. „Не можете да очаквате, че шефът ви ще знае по подразбиране за всичко, което сте успели да свършите.” Тя съветва интровертите понякога да приемат, че е нужно да излязат от зоната си на комфорт и да говорят за постиженията си. Придържайте се към фактите – не е нужно да се хвалите излишно. Но и не спестявайте информацията за това с какви важни проекти се справяте. В противен случай оставяте някой много по-трудолюбив и способен, но сладкодумен колега да получи привилегиите, които самите вие заслужавате.

Говорете си сами! Това подобрява самочувствието

Hero Slidertips