Когато дойде обратно-в-офиса моментът

Летните месеци отлетяха, времето за здраво бачкане и гонене на срокове дойде!

Разсеяна си, не ти се работи и още ти е мъчно за морето? Задачите обаче вече започват да се трупат, затова ще ти помогнем да се мобилизираш за работа с три научно доказани маневри. Потърсихме мнението на психолози за това кои са най-големите врагове на мотивацията след лятната ваканция и ето какво научихме.

7 неща у вас, които шефът винаги забелязва

Враг номер 1: Разсейваш се
И изобщо не си сама! Оказва се, че за огромен брой хора е проблем да работят съсредоточено. Сигурно ще си шокирана да разбереш, че средностатистически човек работи фокусирано едва по шест часа в седмицата. А когато работиш върху нещо и се разсееш за момент, са ти нужни цели 25 минути да си възвърнеш концентрацията върху задачата си. Тоест, ако си размениш няколко общи приказни с колежка за около 30 секунди, това ще ти коства 25 минутно-усилие да влезеш обратно в релси и да продължиш с работата си пълноценно.

Онлайн навиците, които вредят на кариерата ви

Когато накрая се окаже, че изоставаме със сроковете, се мъчим да компенсираме това с допълнителни часове в офиса. Това ни изтощава, увеличава стреса и съответно намалява способността да се концентрираме. И ето ти омагьосания кръг, в който можеш без да искаш да се въртиш чак до следващото лято… Ако не вземеш мерки. Едва ли е възможно да не се разсейваш с абсолютно нищо никога, но положи усилия да намалиш дразнителите.

5 качества, с които ще се издигнете в кариерата

Например, вместо да си проверяваш мейлите постоянно, прави го по 4 пъти на ден (това е най-добрата опция според психолозите). Менажирай времето си – не се оставяй просто задачите да те водят за носа в хаотична поредност, а си определяй приоритети. Един топ мениджър издава, че всяка неделя преглежда календара си със срещи за предстоящата седмица и канселира тези, които не са абсолютно необходими. Както казва и милиардерър Уорън Бъфет, “трябва да контролираш времето си, а това няма как да стане, ако не се научиш да казваш не!”.

Кои са другите два момента, които ни спъват в ефективността на работното ни място и как да ги преодолеем, четете в новия брой на сп. JOY!