Какви са реалните ползи от стажантските програми

Отскоро си студентка и освен ученето, си търсиш работа като източник на някакви доходи и като първи стъпки по пътя към независимостта.

Много по-лесно би открила свободно място като сервитьорка или продавач-консултант (работа, от която също можеш да придобиеш някакъв опит), но все пак се ориентирай възможно най-скоро към стажантска позиция в сферата на образованието, което получаваш.

Тези програми ти предлагат шанс да откриеш дали си избрала правилната посок,а или трябва да се пренасочиш към нещо друго. Не би купила кола без преди това да направиш тест-драйв, нали? Времето е един от най-ценните ресурси и е за предпочитане да си изградиш стратегия за по-бързо и точно установяване кое е подходящо за теб, като вземеш предвид твоя характер, умения, таланти, интереси и приоритети.

Дори и да знаеш на теория как стоят нещата в дадена професия, няма по-добър начин да разбереш дали очакванията ти съвпадат с реалността, ако не се потопиш изцяло в такава среда.

Друго много важно предимство на стажантските програми е, че създаваш мрежа от контакти, които след време може да се окажат полезни. Голяма част от позициите не се обявяват в сайтове, а се работи на принципа на препоръката – служителите в компанията препоръчват хора, които смятат, че отговарят на изискванията.

Възползвай се да разпиташ хората в отдела, в който са те назначили като стажант за техния професионален път. Как са си намерили тази работа, какви трудности са преодолели, до какви изводи са стигнали през годините.

И не на последно място, ако се справяш добре, има голям шанс да бъдеш назначена за постоянно в команията, в която стажуваш. Безспорен факт е, че младите хора, които имат натрупан стаж по специалността, си намират много по-бързо работа в съответната област.

Имай предвид, че впечатленията ти от компанията, в която си попаднала, ще отговарят донякъде на естеството на работа в тази сфера, но все пак всяка фирма си има своя култура и организация и някои неща ще изглеждат напълно различно в различните компании, дори и да са от един и същ бранш.