Манията по дизайнерските лога издава психичен проблем. Според психолози, този тип хора несъзнателно се стремят да скрият истинското си аз.
Разбира се, че всички оценяваме хубавите дрехи и това с какво сме облечени повлиява на саммочувствието ни. Но залитането в крайности, една от които е логоманията, никога не се отнася просто до гардероба ни – това е нещо, дълбоко свързано с емоциите ни.
Трейси Динунцио, главният мениджър и основател на онлайн магазин за мода, се е специализирала в психология на стила на обличане. Ето до какви любопитни изводи е стигнала:
1. Гардеробът ви е пълен с логата на известни марки:
Много вероятно е да се опитвате да скриете истинската си същност.
“Познавам много млади жени, които купуват само дрехи с голямо лого, което да се забелязва отдалеч. Често това означава, че преходът от пубертета към пълнолетието не е бил много лесен и чрез покриването си с лого на известни марки, те символично търсят начин да се скрият.”
2. Гардеробът ви е пълен с дрехи без цвят:
Искате да останете незабелязана.
“Когато една жена се облича единствено в дрехи с неутрален цвят, това често е свързано с желанието й да се скрие. Може да е въпрос на ниска самооценка, интровертна нагласа или прекалено голяма предпазливост в отношенията с хората.”
3. Имате само панталони:
Разчитате много на мъжката си енергия, за да се справяте с проблемите в живота.
“Жените, които не носят рокли, а се придържат само към панталони, обикновено са интересни личности, но имат усещането, че трябва да прикрият сексапила си, за да се вместят в социалната или работна среда, в която се движат.”
4. Гардеробът ви е пълен с дрехи, които не носите (етикетите са свалени):Трудно ви е оставите миналото зад себе си.
“Купчината дрехи, които не носите, но и не изхвърляте, показва нежеланието да се откъснете от миналото. Често това се забелязва и при тревожни хора, които трудно се отпускат по принцип или такива, които са “залепнали” към гнева или някаква друга недоизживяна емоция.”