Расистка реклама на H&M предизвика интернет скандал

Рекламна снимка от продуктовия каталог на H&M предизвика пореден скандал в модния бизнес.

И този път той не е свързан с прекалена голота или фотошоп, а с расизъм.

В интернет магазина на шведския бранд беше публикуван кадър, на който чернокожо момченце е облечено в суичър със слоган “Coolest monkey in the jungle” (“най-готината маймуна в джунглата”, бел. ред.).  

Рекаламата предизвика вълна от възмущение в социалните мрежи, като потребителите посочват, че другите суичъри от същата линия (единият с картинки на животни, а другият с надпис “Експерт по оцеляване”) са облечени от бели деца. “Годината е 2018, не е възможно модните марка и арт директорите да нехаят толкова,” казва Алекс Медина, дизайнер и Twitter потребител. “Вие да не би да си загубихте ума?!?!?!”, пита колумнистът от The New York Times и CNN Чарлз Блоу. 

ASOS спря да ретушира снимки на модели по бански

От H&M свалиха снимката с детето от уебсайта си. “Кадърът е премахнат от всички канали, използвани от H&M и се извиняваме на всички, които сме обидили,” се казва в официалното изявление на бранда.

Малко след това цветнокожият изпълнител Абел Тесфайе, по-известен като The Weeknd, обяви в своя Twitter, че прекъсва договора си със шведската модна марка. Абел е една от звездите, които създават собствени колекции в колаборация с H&M. Други известни лица, работещи с бранда, са Дейвид Бекъм и Кевин Харт.

“Събудих се шокиран и засрамен от тази снимка,” пише певецът. “Дълбоко съм обиден и повече няма да работя с H&M.”