Ключовите елементи от пъзела, наречен Кари Брадшоу

В сериали, в които модата играе една от главните роли, стилистът е този, който вдъхва живот на персонажите. Ако някога сте чували имената Кари Брадшоу и Серина Ван Дер Уудсън, без съмнение знаете за какво говорим. 

Ерик Деймън е човекът, отговорен за стила на две от най-култовите героини от малкия екран. Носителят на награда “Еми” (Най-добри костюми за “Сексът и градът”, която си поделя с легендарната Патриша Фийлд), идва у нас за Балканската седмица на модата през юни. За работата си със Сара Джесика Паркър и вдъхновението зад стила на персонажите на Блейк Лайвли и Лейтън Мийстър в “Клюкарката”, Ерик разговаря със списание JOY.

Ерик Деймън и Блейк Лайвли 

Твоята кариера като стилист на практика започва от върха – с това да обличаш самата Сара-Джесика Паркър в “Сексът и градът”. Как стана така, че те поканиха за тази работа?

Познавах Патриша Фийлд от Париж, там продавахме нейната колекция в бутика Magic Circle, на който бях мениджър. С Патриша продължихме да поддържаме контакт, впоследствие, когато работата ми като модел ме отведе в Ню Йорк, станахме приятели.

Един ден с нея се срещнахме случайно на улицата. Тогава тъкмо бях приключил работата по първия си филм като дизайнер на костюми – “Приключенията на Себастиян Коул”. Пат се подготвяше за втори сезон на “Сексът и градът” и си търсеше асистент, който да разбира от дизайн на костюми, но да има и редакторската гледна точка. Попита ми дали имам интерес да се срещна със Сара-Джесика Паркър, за да може и тя да прецени дали пасвам на проекта. Срещнахме се, оказа се, че пасвам. Три сезона и една награда “Еми” по-късно бях готов да поема по своя самостоятелен път. Заповядайте на моя мастърски клас по време на Балканската седмица на модата, за да научите повече за това!

Казваш, че Патриша непрекъснато се е опитвала „да прекрачва границите“. Това ли се оказа тайната, която превърна Кари в модна икона за милиони жени?

Да прекрачваме границите, да мислим извън шаблона и да опитваме нови неща определено бяха ключови елементи от пъзела, наречен Кари Брадшоу! Нейният стил не беше просто сбор от заемки от подиумите и от едиториали в списанията. Ние черпехме вдъхновение отвсякъде, смесвайки ърбън стрийт култура, висша мода, винтидж и ежедневна мода, но човекът, който в крайна сметка вдъхна живот на всяка една визия, беше самата Сара-Джесика. И това е защото носеше всичко с увереност и с усмивка, сякаш дрехите изобщо не са толкова голяма работа. Ето това е тайната на стила на Кари.

Ти си стилист и на сериала “Клюкарката”. Спокойно можем да кажем, че си и човекът, който превръща Блейк Лайвли и Лейтън Мийстър в модни икони. Чувате ли се все още?

О, да. Може да се каже, че имаме връзка от разстояние.

Откъде ти дойде идеята за стайлинга на двете момичета в сериала? 

Това е нещо, за което също ще говоря по време на майсторския ми клас в София. Вдъхновение почерпих от книгите, както и от реални момичета от елита на частните гимназии в Ню Йорк. За да ги проуча, доста време се въртях в Горен Ийст Сайд и чаках да видя с какво са облечени момичетата, когато си тръгват. Останах шокиран – всички бяха с пантофки Tory Burch, чанти Marc Jacobs, пуловери Burberry… И докато ги гледах, ясно започна да се оформя идеята, че искам модата в шоуто да бъде един такъв пир за окото. На практика измислях всяка визия за сериала сякаш е страница от модно списание. Блеър – като от американския Vogue, перфектно изпипана ала Ана Уинтур. Серина пък беше една бляскава пътешественичка със свободен дух – представете си Кейт Мос за италианския Vogue. 

Днес Блейк е известна с това, че се облича сама и че дори за червения килим не ползва услугите на стилист. Какво мислиш за визията й?

Блейк винаги изглежда фантастично. Много ми харесва това, че познава тялото си и много добре знае какъв силует да избере, за да го подчертае красиво, умее да е едновременно дръзка, секси и бляскава. Но още повече ми харесва колко благодарна е тя за успеха си и за живота, който има. Безкрайно горд и щастлив съм за нея.

Цялото интервю с Ерий Деймън четете в актуалния брой на списание JOY