Ако пандемията ще ни научи на едно, то това е колко важна е устойчивата мода

Привържениците на устойчивата мода отдавна ни убеждават, че промяната се крие в малките неща. Сега някои от малкото позитивни последствия от пандемията доказаха тяхната теза. 

Само след няколко седмици ограничен трафик и спиране на работата на фабриките в Китай отбелязаха 20% по-малко въглеродни емисии в сравнение с предишните месеци. В каналите в Италия пък се завърнаха делфините, а Хималаите се видяха от Индия за първи път от 30 години насам заради по-чистия въздух.

И всичко това стана за отрицателно време, но нямаше да бъде възможно, ако не се бяхме обединили милиони хора заедно. А представете си какво би се случило, ако всички изберем да използваме само екологично чисти продукти, веган козметика и устойчива мода?

Макар и това да е доста оптимистична нагласа, стотици марки вече работят, за да ни осигурят възможност да създадем такова бъдеще.

Много големи имена в модата вече се обединиха в общата цел. Една от тях е Tommy Hilfiger, където през последните години правят все повече усилия да се грижат за природата.

През август 2019 г. от бранда подписаха The Fashion Pact, слагайки името си до ключови марки в модната и текстилната индустрия. Едновременно с това Tommy Hilfiger се присъедини към “We Are Still In”, хартата на модната индустрия за Climate Action, и към инициативата “RE100”, обещавайки до 2030 г. да използва само 100% възобновяема електроенергия при създаването на качествени, трайни и стилни модели дрехи. 

Тази пролет марката направи традиционната си колаборация с известния автомобилен състезател Люис Хамилтън още по-иновативна, като я направи най-устойчивата си колекция до сега. Уникалното при нея бе, че 75% от моделите са произведени природосъобразно със 100% органичен памук и рециклирани материали.

Освен това тази пролет американската марка разкри два нови модела обувки, създадени с алтернатива на традиционната кожа, получена от ябълкови обелки.

Същевременно TOMMY JEANS използва за направата на своите продукти шевни конци, създадени от рециклирани пластмасови бутилки. А като включват в моделите си и рециклиран еластан, от марката доставят на клиентите си възможност да носят модели, които са стилни, удобни и без негативно влияние върху околната среда.