Поглед в променения свят на инфлуенсърите

Инфлуенс маркетингът е още една сфера, която бе засегната от пандемията, но според експертите от света на бизнеса, промяната може да бъде с положителен знак.

За новостите в света на инфлуенсърите си говорим с Елена Асенова, Brand and advertising activation в AVON Bulgaria. Тя ни разказа за някои от успешните кампании на козметичната марка с блогърите и влогърите у нас, като ни разкрива и какво търси бизнесът в инфлуенсърите днес.

Каква е гледната точка на бизнеса към инфлуенсърите в България? И как се развиваме спрямо останалите държави според вас?

В България имаме чудесни примери за инфлуенсър маркетинг кампании, както и такива, които наистина са нелепи. Много компании все още не разбират идеята на тази платформа, нито самите инфлуенсъри като канал, което води до естествени “грешки на растежа“. Спрямо останалия свят мисля, че имаме добра основа, на която да се развиваме, остава само бизнесът правилно да насочва ресурсите си и да не действа на „автопилот“.

Avon неведнъж си колаборира с известни блогъри – можете ли да назовете някои от тях?

Вече 4 години работим с Ивана Александрова, която е лице на нашия YouTube канал Грим Бокс, както и наш дългосрочен партньор в нашите продуктови и благотворителни кампании. Тази година дългосрочно си партнираме с Bibons и Mint.stories, които са част и от журито на онлайн риалитито за грим Grim Masters, което стартирахме тази пролет. Иначе назад във времето сме работили с много от известните инфлуенсъри, някои от тях сме подкрепяли още при прохождането им.

А как подбирате с кого да се обвържете?

Важното е да разпознаваш лицата, които са адекватни за твоя бизнес и да инвестираш в тях, за да може релевантно да се позиционираш в каналите и съдържанието им. Когато избираме инфлуенсърите, с които искаме да работим, най-вече гледаме съдържанието, което създават. Иска ни се да дават добавена стойност на продуктите и каузите ни, да ги приемат като свои, да вярват в нашите принципи и ценности. Няма да лъжа, че понякога е и въпрос на лична химия, просто с някои хора няма как да работим, ако те не виждат перспектива в отношенията ни, а само еднократен приход.

Какви са най-важните послания, които един инфлуенсър трябва защитава, за да бъде подходящ избор за общи проекти?

Вярваме, че инфлуенсърите трябва да бъдат не просто красиви лица, които позират с продукта ни, но да имат своята експертиза, кауза или история. Важно е да са естествени, да преценяват адекватно ситуацията и да могат да казват “не“.

Какво смятате за работата с агенциите за инфлуенсър маркетинг?

Помагат на работата ни в много отношения оптимизират административните процеси с инфлуенсърите, съдействат ни със селекция на подходящите хора за нас, водят комуникацията с тях. Повече ги приемам като свързващо звено, отколкото като генератор на идеи и креативен подход. Но с времето виждам определен прогрес и в тази посока, така че тенденцията е добра.

След коренната промяна в бизнес света заради пандемията как смятате, че ще се изменят тенденциите ще има ли ръст в бюджетите за инфлуенс маркетинг, или ще се предизвика обратния ефект? У нас, както и глобално?

Вярвам, че както във всяка криза, тази също ще даде доста добри възможности на находчивите компании и инфлуенсъри, на тези, които успеят да погледнат ситуацията от различен ъгъл и да изкарат позитивното на преден план. За да се случи това, обаче, се иска много работа, постоянен мониторинг на динамичната ситуация и най-вече човешки подход и открояване на наистина важното за всеки един потребител/последовател.

Към кои социални мрежи ориентирате по-голямата част от кампаниите си? 

Тази година двата ни най-активни канала за инфлуенсър маркетинг са Instagram & YouTube. Facebook често е по-скоро бонус към кампаниите ни, но в края на тази година ще имаме присъствие и там, тъй като ще лансираме продукт, който е за дами в по-зряла възраст и вярваме, че нашият таргет е именно в тази социална мрежа. Миналата година направихме първи опит с Tik Tok, не се оказа особено успешен и за момента сме оставили на пауза кампаниите в този канал.

Бихте ли оценили практиката си с инфлуенсъри като успешна?

Мисля, че за 5-е години, в които много активно залагаме на инфлуенсър маркетинг като част от цялостния ни комуникационен микс, сме опитали много неща, някои успешни, други – не толкова. Като цяло вярвам, че сме от компаниите, които имат адекватно присъствие в профилите на инфлуенсурите, добър имидж сред тях, както и смелост да експериментираме извън общоприетите практики. Доказва го и наградата ни в категорията за инфлуенсър маркетинг на MIXX Awards – IAB Europe, където бяхме отличени заедно с Турция и Русия.

А как измервате успеха на една кампания, реализирана съвместно с инфлуенсър?

Следим стандартните статистики, тенденциите в продажбите, обратната връзка онлайн и офлайн от нашите представители. За нас успешна кампания е тази, която звучи органично и ангажира хората с реакции и отношение.

Споделете за ваш съвместен проект с инфлуенсър, който оценявате като особено успешен.

Вече споменах проекта, който реализирахме тази пролет в нашия YouTube канал – риалити формата Grim Masters. В него си партирахме с Ивана Александрова, Bibons и Mint.stories като част от журито, което оценява нашите любители-гримьори. Видяхме в пълна сила влиянието на Ивана например още в първата фаза от кастинга, когато имахме стотици желаещи да участват само няколко часа, след като тя сподели за проекта в своите канали. Благодарение на момичетата, успяхме да постигнем невероятни резултати като гледания и ангажираност на аудиторията. И това е само един от примерите как правилното съдържание може да работи успешно и за бранда, и за инфлуенсърите.

Разберете повече за бъдещето на инфлуенсърството и нагласата на бизнеса към работата с блогърите и влогърите на предстоящото ни събитие – #Bring The Bloggers Vol.3.