Какво издигна Forever 21 и какво ги провали?

Forever 21 затваря всичките си физически и онлайн магазини в Япония, което е само един от последните доказателства за бъдещия им фалит.

Марката, която през последните няколко години беше една от най-проспериращите в индустрията, изведнъж е поставена пред почти неизбежен фалит. Продажбите на фирмата спадат непрестанно, когато някога те са постигали най-впечатляващите печалби.

Как всъщност стана това? Как започна успеха на Forever 21 и как след това западна? Цялата история на марката можете да намерите по-долу. 

Създателите на фирмата Джин Сук и Да Уон Чан имигрирали от Южна Корея в Америка през 1981. Тогава те са женени отскоро, нямат никакви пари и едвам говорят английски. Започват да работят, за да се издържат, но след няколко години успяват да спестят 11 хил. долара – всички от които инвестират в новата си идея за бизнес.

Отварят малък магазин с името Fashion 21, като стоката си купуват директно от производителите и продават на ниски цени. Само за една година успяват да генерират печалба от 700 000 долара и започват да разрастват бизнеса си, като отварят нов магазин на всеки 6 месеца.

Скоро след това променят името си на Forever 21, като искат да покажат, че модата в техните магазини е за хората, които искат да запазят младежкия си дух и да бъдат в крак с тенденциите.

Second Hand September: Защо модните инфлуенсъри няма да си купят нищо ново този месец?

Това, което ги отличава от другите марки по това време, е бързината, с която успяват да добавят най-новите тенденции в колекциите си. Веднага, след като нова мода се е зародила, дизайнерите, работещи за фирмата създавали свои версии на тренда. Това понякога ги забърквало и в неприятности, защото често били обвинявани, че копират моделите си, но въпреки това потребителите не спирали да купуват дрехите им.

Ниските цени позволявало на всички да се сдобият с дрехи от последната мода, което за нас сега е стандарт, но за времето си е било сензация.

Така успехът на марката продължава да расте, като най-големи приходи имали през 2015 – тогава Forever 21 имали печалба от 4.4 билиона за годината.

Но малко след това започнали да напредват и други марки, които работили на същия принцип като Zara и H&M. Конкуренцията на пазара, заедно с появата на онлайн магазините, които още по-бързо можели да предлагат актуални модели, Forever 21 загубили предимството си пред другите.

Трябва ли да се откажем от бързата мода, за да спасим света?

Освен това стилът на марката започнал да се изменя, и то по начин, който не се харесвал на клиентите. Фирма, която преди е създавала трендовете, започнала да губи връзката с потребителите си и техните желания. Дизайнерите за марката не се съобразили и с промяната в потребността на хората и тяхното търсене в последните години за по-качествени дрехи.

Според експертите, Forever 21 трудно могат да се измъкнат от кризата, в която са попаднали и наистина скоро може да настъпи краят за фирмата.

Още по темата можете да прочетете тук: Forever 21 фалират? И още за кризата в масовата мода