Защо парфюмите предизвикват главоболие?

Често след половинчасов престой в магазина за парфюми излизаме не само с любимия си аромат, но и с главоболие.

Защо дегустацията на аромати води до главоболие?

Претоварили сте рецепторите си

Като начало проверете всички фактори около себе си – не си струва да приписвате мигрената веднага на парфюма. Твърде много аромати може да причинят пренасищане на рецепторите, както и въздействието на една и съща миризма, но за дълъг период от време. Прилича на умората в очите след прекалено дълъг ден пред компютъра: зрителните нерви са напрегнати от въздействието на синята светлина.

Ако ви заболи глава в магазина за парфюми, ограничете се до тестване само на три аромата и оставете да улегне уханието им в продължение минимум на цял ден. Трябва да почувствате аромата в друга атмосфера, например на свеж въздух, и тогава да решите струва ли си да го имате.

Няколко страннинеща, които не знаете за парфюмите

Негативни асоциации

Чувство на дискомфорт и напрежение възниква у вас веднага, след като усетите аромата на особа, която не ви е приятна. Това може да причини и главоболие. Но причината е по-скоро в мозъка, а не в нотките на аромата. Мозъкът ни е твърде грижовен и се старае да ни предпази от негативни емоции. Избягвайте аромати, които от първо помирисване ви отблъскват. Купувайте си само такива, които са свързани с щастливите ви спомени.

Индивидуална непоносимост към съставките

Внимателно вижте каква е ароматната пирамида на уханието, за да се застраховате, че липсва съставка, към която сте алергични. Разбира се част от тях са търговска тайна. Лимон се използва в създаването на цитрусови аромати. Гераниол (спирт с аромат на роза) и бензилбензонат могат да предизвикат алергична реакция в съприкосновение с кожата, което е стрес за организма и може да провокира главоболие. Преди да тествате аромата, информирайте се в интернет какви са съставките му.

Как да създадете олфактивния си стил

Цената на парфюма няма общо с мигрената ви

Нискобюджетните парфюми нямат общо с главоболието. Съставът на всички парфюми е създаден по определени правила и изисквания за формулата. Големите парфюмерийни къщи разполагат с по-голям бюджет, което им дава възможност да избират между повече съставки, но качеството на изходящите материали е еднакво за всички марки, независимо от техния клас. Разбира се производствените стандарти са задължителни за официалните производители, а за фалшифицираните аромати чия е отговорността все още гадаем.