Здраве05.01.2017

Здравословните обещания, които си струва да спазим

Или няколко лесни промени, които да внесем в ежедневнието си

Да започнем дадено начинение е по-лесно, отколкото да се придържаме към него дълго време.

Макар промяната да е много трудна, заради навиците, с които сме свикнали, тя не е невъзможна. Особено когато става дума за навици, свързани с храненето, тренировките, дори съня.

Много е важно когато предприемаме такава стъпка да си поставяме малки и достижими цели, за да не се отказваме. Добра идея е също така да споделим с някой близък, който да ни подкрепи и да се чувстваме отговорни не само пред себе си. Ето някои малки, но значителни промени, които можем да направим:

Хранете се разумно

Идеята, която стои зад това да се храним разумно е много проста: ако се храним бавно и се наслаждаваме на храната, тялото ни само ще ни подскаже от какво има нужда и кога се е заситило. Всъщност това улеснява балансираното хранене, което може да включва дори и любимите ни сладкиши, но в умерени количества.

Заспивайте и се събуждайте по едно и също време

Повечето хора се стараят да спят определен брой часове, но е важно да настроите тялото си за лягане и ставане по едно и също време всеки ден. После ще се убедите колко по-пълноценна е почивката ви и как сутрин не се борите с вътрешното си желание да натискате “Snooze” по няколко пъти.

3cecefb70f59a689435fb510808c5f31

Започнете да тренирате

Изяснете си какво искате да постигнете с тялото си: изгаряне на мазнини, увеличаване на гъвкавостта или изграждане на мускулна маса. А след това открийте тези тренировки, които ви харесват и съответстват на целите ви. Така ще изпитвате удоволствие от упражненията и няма да се откажете.

Ограничете сладкото и захарта

Да, знаем, че обичате сладко и не можете без него, точно както и ние. Но постепенното намаляване на изкушенията ще намали риска от сърдечносъдови заболявания и диабет. В същото време ще се чувствате по-енергични и ще изглеждате по-добре.

Пийте повече вода

Ако нямате навика да пиете достатъчно вода, може да сложите бутилка на бюрото си, за да ви напомня. А ако добавите лимон и ментови листа, пиенето на вода ще се превърне в удоволствие за тези, за които е трудност. Често объркваме жаждата с глада, затова преди хранене изпивайте по 1 чаша вода.

Диляна Табакова
Снимки: Pinterest

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Косата опада от недостиг на протеини, желязо и магнезий

Победете изтъняването, като обърнете внимание на тези няколко неща в диетата и начина си на живот

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Медитирайте, докато тичате: как?

Следете с поглед точка пред вас в далечината и повтаряйте мантра

Правилата на здравословния режим, които не е задължително да спазваме

Можем ли да ядем когато си пожелаем? Да, разбира се!

Наистина ли лампите от хималайска сол са толкова полезни?

Освен, че влияе на здравето, това натурално пособие е страхотен аксесоар за дома

8 здравословни навика, ако цял ден сте на компютъра

Няколко трика, които ще донесат повече ползи за здравето ви

Тялото на Емили Ратайковски

Диети, упражнения и много вода? Да, но добавете към тях много месо и някой и друг сладкиш

Хапвайте това преди тренировка за двоен ефект

Или защо този плод ускорява в пъти изгарянето на мазнините

7 причини да обичате бърпитата

Упражнението, което най-бързо ви вкарва във форма

Режимът на Никол Кидман и правилото 80-20

Няма храна, която да си забранява категорично

6 мита за стреса

Време е да се изправим пред истината за това кое е полезно и кое ни поболява

На 40 и в перфектна форма: мисията е възможна!

Ето как да промените режима си на хранене и тренировките