Кой е най-полезният подсладител

Кое да добавим към чая си, ако искаме най-здравословния вариант?

Това са двата най-често срещани подсладителя, които използваме, а знаем толкова малко за тях. Кой е по-полезен и как влияят на организма ни?

“Захар или мед искаш към чая?” – Това е въпросът, който винаги задаваме при сервиране на топлата напитка. Най-често отговорът е по лични преференции, но ако трябва да преценим кое е по-полезно, най-вероятно не знаем отговора.

Затова ще направим едно съпоставяне на двата продукта и тяхното влияние върху организма ни. Кое има повече плюсове от колкото минуси и кое съветват специалистите да прибавяме към напитките си. За целта нека да разгледаме и двата подсладителя по-отблизо.

Мед

Той е пчелен продукт, получен от обработка на пчелен прашец. В следствие от това той съдържа полезни минерали и витамини, аминокиселини и антиоксиданти.

Благодарение на тях, медът има свойството да предотвратява болести и да ги лекува. В малки количества е подходящ за диабетици и хора с алергии. Страдащите от болно гърло, кашлица и понижена имунна система също намират облекчение от продукта.

Митове и факти за меда и акнето

Видовете мед се различават по източниците, които пчелите са използвали за събиране на прашещ. Според сезона и региона на мястото, където е добивът, съставките на меда се променят. Това влияе на цвета, аромата и съвсем малко на хранителната стойност.

В една чаена лъжичка мед има 22 калории, което е първият му минус – по-калоричен е. Но пък за сметка на това е по-богат на фруктоза и това позволява ползването му в по-малки количества.

Овлажнете кожата с домашен крем с мед и розова вода

Той е бърз въглехидрат, което е едновременно хубаво и лошо – в прекомерени количества може да води до затлъстяване и превишаване на кръвното налягане. Но в правилните пропорции помага с възстановяването след тренировка и нормализиране на кръвната захар.

Не е подходящ за бебета, заради полезните бактерии, които малките все още не могат да преработят.

Захар

Има различни видове захар според произхода си и начина на обработка. Тя се съставя главно от комбинация от глюкоза и фруктоза.

Бялата и кафява захар са най-често срещаните видове и се различават по това до колко е рафинирана. Кафявата се счита за по-полезна, защото е по-близка до естествения вид на веществото.

Ексфолианти, захар и още от нещата, които карат кожата ни да старее

Хубавото на захарта е, че е малко по-ниска на калории – 16 на чаена лъжичка. Но често с нея прекаляваме, защото не подслажда толкова. По-богата е на глюкоза, което я прави по-вредна за тялото ни.

Изследванията доказват, че консумирането й води до кратко възбуждане на организма и приток на енергия, но след това рязко заморяване.

По-значителните минуси са ефектите й в дългосрочен план. По-трудна е за консумиране и обработване от организма, затова и повече се задържа в него под формата на мазнини.

Възможен причинител е на редица заболявания, сред които най-често срещано е диабет.

Тест: Пристрастени ли сте към захарта?

Специалистите виждат повече плюсове за сметка на минуси в меда. Но истината е, че и двете могат да имат лошо влияние върху организма ни. Затова е важно да не прекаляваме и да контролираме количеството, което консумираме.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 АВГУСТ 2019

30-минутен фитнес и философия за здраво тяло от Кейт Ъптън

Тя тренира, за да се чувства силна. И съветва всички жени да се отърват от маниакалното следене на това колко точно сочи кантарът

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване