Кой е най-полезният подсладител

Кое да добавим към чая си, ако искаме най-здравословния вариант?

Това са двата най-често срещани подсладителя, които използваме, а знаем толкова малко за тях. Кой е по-полезен и как влияят на организма ни?

“Захар или мед искаш към чая?” – Това е въпросът, който винаги задаваме при сервиране на топлата напитка. Най-често отговорът е по лични преференции, но ако трябва да преценим кое е по-полезно, най-вероятно не знаем отговора.

Затова ще направим едно съпоставяне на двата продукта и тяхното влияние върху организма ни. Кое има повече плюсове от колкото минуси и кое съветват специалистите да прибавяме към напитките си. За целта нека да разгледаме и двата подсладителя по-отблизо.

Мед

Той е пчелен продукт, получен от обработка на пчелен прашец. В следствие от това той съдържа полезни минерали и витамини, аминокиселини и антиоксиданти.

Благодарение на тях, медът има свойството да предотвратява болести и да ги лекува. В малки количества е подходящ за диабетици и хора с алергии. Страдащите от болно гърло, кашлица и понижена имунна система също намират облекчение от продукта.

Митове и факти за меда и акнето

Видовете мед се различават по източниците, които пчелите са използвали за събиране на прашещ. Според сезона и региона на мястото, където е добивът, съставките на меда се променят. Това влияе на цвета, аромата и съвсем малко на хранителната стойност.

В една чаена лъжичка мед има 22 калории, което е първият му минус – по-калоричен е. Но пък за сметка на това е по-богат на фруктоза и това позволява ползването му в по-малки количества.

Овлажнете кожата с домашен крем с мед и розова вода

Той е бърз въглехидрат, което е едновременно хубаво и лошо – в прекомерени количества може да води до затлъстяване и превишаване на кръвното налягане. Но в правилните пропорции помага с възстановяването след тренировка и нормализиране на кръвната захар.

Не е подходящ за бебета, заради полезните бактерии, които малките все още не могат да преработят.

Захар

Има различни видове захар според произхода си и начина на обработка. Тя се съставя главно от комбинация от глюкоза и фруктоза.

Бялата и кафява захар са най-често срещаните видове и се различават по това до колко е рафинирана. Кафявата се счита за по-полезна, защото е по-близка до естествения вид на веществото.

Ексфолианти, захар и още от нещата, които карат кожата ни да старее

Хубавото на захарта е, че е малко по-ниска на калории – 16 на чаена лъжичка. Но често с нея прекаляваме, защото не подслажда толкова. По-богата е на глюкоза, което я прави по-вредна за тялото ни.

Изследванията доказват, че консумирането й води до кратко възбуждане на организма и приток на енергия, но след това рязко заморяване.

По-значителните минуси са ефектите й в дългосрочен план. По-трудна е за консумиране и обработване от организма, затова и повече се задържа в него под формата на мазнини.

Възможен причинител е на редица заболявания, сред които най-често срещано е диабет.

Тест: Пристрастени ли сте към захарта?

Специалистите виждат повече плюсове за сметка на минуси в меда. Но истината е, че и двете могат да имат лошо влияние върху организма ни. Затова е важно да не прекаляваме и да контролираме количеството, което консумираме.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве23 МАЙ 2019

Храните, които да избягваме след 30

Или нещата, които започват да ни вредят повече с времето

Здраве21 МАЙ 2019

Не пренебрегвайте тези 4 симптома на недостиг на витамини

Научете как тялото ви ви подсказва, че е лишено от важни хранителни вещества

Здраве20 МАЙ 2019

Виктория Бекъм пие лунна вода за детокс

На едноседмичната си спа почивка тя сподели каква е нейната напитка за детокс

Здраве19 МАЙ 2019

10 причини да изпиете една чаша вино тази вечер

Ако все още се чудите, ето ви няколко подходящи причини