Тялото на 30-годишните е като бомба със закъснител

Вредните навици сега ще се отразят пагубно около 60-годишна възраст

С навършването на 30 години и дори малко по-рано, започваме да забелязваме промени в начина, по който работи тялото ни.

Метаболизмът започва да се забавя, мускулната маса отслабва, дори косата започва да изтънява.

Лекарите предупреждават и за нещо, което наричат “inflamaging”, или процес, описващ натрупването на възпалителни процеси в организма, които се проявяват след години и дори след десетилетия (от inflammation и aging). Според тази теория, възпалителните процеси, които допускаме в тялото си на около 30 години, могат да се проявят на около 60-годишна възраст във вид на тежки заболявания, в това число онкологични.

За да запазите здравето си, бъдете дисциплинирани и ако сте на възраст малко след 30, сега е перфектният момент да възприемете няколко изключително важни навика:

– Откажете цигарите.

– Погрижете се да вкарате теглото си в норма. Излишните килограми вредят по различни начини, но един от тях е че повишават риска от възпалителни процеси в организма.

– Спортувайте редовно. Физическата активност е един от основните начини да подкрепим онези биологични процеси, които се борят с възпаленията в тялото.

– Спете достатъчно и се погрижете да овладеете ежедневния стрес.

Другата важна препоръка на лекарите е предпазването от вредното влияние на слънцето. С годините рискът от меланома се увеличава, а това е онкологичното заболяване, което най-често има летален изход за жените между 25 и 30 години.

Затова е важно да не се излагаме на слънце без надеждна защита, както и никога да не се печем по обедно време, когато греенето е най-силно и опасно. И един последен, изключително важен съвет: забравете солариума.

Още от нашите съвети за Здравето:

Как да направим кафето си по-полезно

Видовете спорт, които са опасни за бременните

Признаците, че противозачатъчните не ви действат добре

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве29 НОЕМВРИ 2018

4 елемента, които отсътват от менюто на вегетарианците

И храните на растителна основа с които да ги заместят

Здраве22 НОЕМВРИ 2018

Защо бронираното кафе е толкова полезно?

2 минути са достатъчни, за да си го приготвите

Здраве22 НОЕМВРИ 2018

Сутрешните навици, които ви пречат да се събудите

Не им позволявайте да крадат от енергията ви

Здраве20 НОЕМВРИ 2018

Какво ще ти струва да имаш стегнато дупе в Бразилия

Жените там вече си имплантират чип, за да тренират повече