Здраве & Фитнес : Здраве15 СЕПТЕМВРИ 2018

Три признака, показващи че имате СПЕШНА нужда от медитация

Ако не сте опитвали, ще ви убедим, че може би е време да го направите

Много хора подценяват медитацията и смятат, че не е за тях.

В забързаното ежедневие и натоварения график, времето за релакс ни се струва по-скоро като застой…но много грешим!

Изреждаме трите основни признака, че спешно се нуждаете от подобен тип релакс.

По-често се чувствате уморени, отколкото отпочинали

Перманентното усещане на изтощение е един от най-често срещаните проблеми в съвремието ни. Повечето от нас стават сутрин, „захранват” се с кофеин, уморени са цял ден и трудно заспиват през нощта. Проучвания показват, че в Google търсенията за „перманентна умора” нарастват. Всичко това е резултат от все по изискващия от нас живот.

Медитацията ни дава част от почивката, от която се нуждае както тялото ни, така и съзнанието ни. Когато фокусираме ума си към нещо различно от работата и задълженията, той наистина си отдъхва. Когато отделяме време за подобна пауза, няма да прекарваме дните си в константно „събуждане” на концентрацията и създаване на стрес. Също така по този начин дейността ни е стимулирана, тъй като сме по-продуктивни и мислим по-бързо.

Медитацията поставя ума и тялото в състояние на дълбока релаксация. Подобен ефект върху нас оказва например пълноценният сън. Тази практика ни позволява да се „изключваме” по начин, по който никоя друга подобна дейност не би могла да го направи. Медитирането за половин час ни прави свежи през целия ден – много по-добре от две чаши кафе!

Никога не ви стига времето…или поне така се чувствате

В съвременната култура времето е нещо, което винаги липсва – все бързаме, все пестим от него, а то така и не стига. Целият ни живот е определен от „капризите” на часовника, а не от самите нас. Сега, вместо да се грижим за себе си и комфорта си, сме заети с изкарването на пари, а всичко друго идва след това.

Резултатът – работата никога не свършва, а ние никога нямаме достатъчно време за каквото и да е друго.

Медитацията не може да спре часовника, но ще забави темпото на живота, което обикновено ни създава константно чувство за неотложност. Медитирането всеки ден осигурява чувство на спокойствие, спомага за по-доброто фокусиране, дава енергия. Това определено създава и ползи в работата, тъй като ни прави по-прецизни, и най-важното – по-щастливи. Така създаваме и малко време за себе си. Това е безценно.

Как медитацията прави кожата красива?

Стресът е постоянно състояние

Да бъдете стресирани от време на време е едно. Докато чувството за постоянното напрежение е вече сериозен проблем. Хроничният стрес може да превърне живота ви в истински ад, тъй като рядко сме в самия момент, а постоянно мислим за всички задачи, които трябва да свършим – по-късно, утре, другата седмица, месец и така до безкрай…

Така животът започва да изглежда лишен от смисъл, изпълнен единствено с тревоги и задължения.

Едно от най-големите предимства на медитацията е борбата със стреса. Медитирането премахва усещането за хаос, подобрява психическото благосъстояние, а всичко това накуп се отразява позитивно на здравето.

В много отношения медитацията (във всичките й форми през вековете) е разработена именно за това, да насочи ума далеч от ежедневието и светския живот, да премахва тревогата и да ни откъсва от всичко за момент.

Видовете медитации са много, така че всеки може да избере според своите предпочитания как иска да я практикува. Струва си да опитате.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве19 ФЕВРУАРИ 2020

5 начина да се заредим с енергия и тонус сутрин

Няколко нетрадиционни начина да направим сутрешната си рутина по-ползотворна

Здраве13 ФЕВРУАРИ 2020

Полезните храни, които не е добре да ядем вечер

Ябълките, ядките и бананите се усвояват добре през деня, но натоварват организма преди лягане

Здраве12 ФЕВРУАРИ 2020

Виното и шоколадът са полезни за кожата?

Да, благодарение на една тяхна обща съставка

Здраве08 ФЕВРУАРИ 2020

Забравете за безсънието с помощта на... розов шум

Вероятно сте чували за белия шум, но той дори не е най-ефективният начин да се преборим с безсънието