Здраве & Фитнес : Здраве22 НОЕМВРИ 2018

Сутрешните навици, които ви пречат да се събудите

Не им позволявайте да крадат от енергията ви

Някои от тези неща експертите съветват да правим вечер, за да спим по-дълбоко.

Малцина са щастливците, които се будят сутрин, пълни с енергия за новия ден. Обикновено леглото е като магнит, към който сме силно привлечени, алармата е най-големият ни враг, а понякога дори кафето не помага да се събудим.

Телосложението ви определя как да започвате деня си

Една от причините да се чувствате много сънливи дори след ставане от леглото и любимата чаша кофеин, може да се крие в сутрешните ви навици, които всъщност ви пречат да събудите напълно.

Ето и кои са те и защо трябва да скъсате с тях:

#1 Излежаването. Според експертите, за да се събудите най-бързо, трябва да станете от леглото веднага щом чуете алармата. Всички онези “само още 5 минути” не помагат на тялото ви, а всъщност го залъгват с малко допълнителен и абсолютно недостатъчен сън, който то продължава да търси и иска през целия ден.

Какво помага на вашата зодия при безсъние

#2 Горещият душ сутрин. Със сигурност сте чували “спах като къпано бебе” – идеята на горещия душ е да повиши телесната ви температура, да отпусне тялото ви и оттам мускулите, за да може организмът да се подготви за сън. По-добре заложете на топла, дори леко хладна вода рано сутрин, която понякога може да ви събуди по-добре и от чаша горещо кафе.

#3 Тежките въглехидрати. Случвало ви се е малко след като хапнете пица, паста или друга висококалорична храна, да усетите как ви се доспива? Причината е, че цялата енергия на организма е фокусирана върху обработката на приетата сложна храна. Ако сутрин закусвате твърде много тестесни продукти, ще ви се спи през целия ден. Заменете ги с леки храни, богати на протеин и фибри.

Сутрешните навици, които ни карат да пълнеем

#4 Дехидратацията. Една от основните причини да не може да се събудите сутрин е, че не доставяте на организма си необходимата хидратация, която той е загубил по време на сън. Не забравяйте, че кафето към което посягате сутрин, също дехидратира. Постарайте се да приемете поне 1 чаша вода на гладно и преди кофеина, за да сте максимално свежи.

Как да се събудим без кафе

#5 Отпускащите чайове. Ако не сте почитатели на кофеина и залагате на топлия чай рано сутрин, поздравления! Внимавайте само какъв чай приемате, защото лайката, лавандулата и маточината действат отпускащо, а не ободряващо на организма. Изберете зелен или черен чай, които съдържат малко количество кофеин и ще ви събудят.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве08 ДЕКЕМВРИ 2019

Удивителните промени, които настъпват в тялото ни след 8 часа сън

Прочетете това и ще се замислите сериозно дали си струва да плащате високата цена на недоспиването

Здраве07 ДЕКЕМВРИ 2019

Да се предпазим от напълняване по време на менопаузата

С този хранителен режим ще активирате метаболизма си и ще сте спокойни, че тялото ви получава всички нужни хранителни вещества

Здраве05 ДЕКЕМВРИ 2019

Пет от най-полезните и пет от най-вредните видове риба

Кои видове риба да подберем за празничната вечеря и кои да държим далеч от кухнята си?