Страдате ли от хормонален дисбаланс?

Кои са признаците и как да укротите хормоните си, за да сте здрави, слаби и енергични

Хормоналният дисбаланс е често срещан проблем при жените. Мит е, че той се появява предимно при по-възрастните дами, които вече са в менопауза. Оказва се, че често се среща при по-младите.

Той може да се прояви през бременността, както и вследствие начина на живот или след прием на определени лекарства.

Признаци

Много често признаците, че имате хормонален дисбаланс са неясни и можете лесно да се объркате. Затова в повечето случаи жените изобщо не обръщат внимание на промените в организма си, а това води до задълбочаване на проблема. Важно е да знаем, кои признаци навеждат на хормонално нарушение и да реагираме на време.

Какво мъжът трябва да знае за женските хормони

Най-често те се изразяват в нередовен цикъл или прекалено обилно кръвотечение по време на менструация, липса на апетит, рязко намаляване или пък покачване на теглото без да сте променили режима си, резки смени на настроението, тревожност, апатия, намалена концентрация, умора, намалено либидо, обилно изпотяване, проблеми с косата и кожата.

В повечето случаи, те се дължат на дисбаланс на половите хормони или на проблеми с щитовидната жлеза. Всяко отклонение от нормите е повод да посетите ендокринолог, който ще ви назначи допълнителни изследвания и подходящо лечение.

Как да укротим хормоните на глада?

Лечение

В зависимост от това колко силно изразени са симптомите, зависи и лечението. Понякога може да се наложи да промените само някои неща в начина си на живот без да трябва да приемате лекарства. Друг път обаче, ще се наложи да приемате определени медикаментиа или хранителни добавки. Ако това не се наложи, ето какво ще трябва да промените от ежедневието си: започнете да се движите повече (разходки, фитнес, танци) и обърнете внимание на храната, която поемате.

Хормонална диета

Много специалисти предлагат да започнем хормонална диета, която да нормализира нивата на нашите показатели. Този режим насърчава приемането на здравословни храни, като трябва да избягваме консумацията на рафинирани храни или съдържащи консерванти. Диетата има три етапа.

През първият се приемат храни като зеленчуци (без царевица), плодове (без цитрусови, консервирани или сушени), безглутенови зърнени продукти, авокадо, риба, маслини, ядки, рапично масло, риба, яйца и други.

Хормоните ли са виновни за напълняването ви

През следващата фаза трябва да консумирате храните в определно време, като се стараете да избягвате продукти, които могат да причинят хормонален дисбаланс. Такива храни са фъстъците, сьомга, стафиди, кафе и други.

В последния етап от диетата не трябва да избягвате приема на рафинирани захари, на зърнени продукти, храни с много наситени мазнини, транс мазнини, храни с нитрати и изкуствени подсладители.

Не забравяйте да през цялото време да приемате пробиотици и добавки като витамин D, мултивитамини, антиоксиданти, магнезий, протеин, калций. Освен това е препоръчително да пиете много вода, като се стараете да стигнете най-малко 2 литра вода.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 НОЕМВРИ 2019

Петте най-полезни зимни плодове и зеленчуци

Яжте червено цвекло, мандарини и карфиол за здраве

Здраве13 НОЕМВРИ 2019

Трите съвета на Хайди Клум за красива фигура

Майката на четири деца разкри как поддържа фигурата си

Здраве12 НОЕМВРИ 2019

Тренировки с различна продължителност и ползите от тях за здравето ни

Физическите упражнения могат да удължат живота ни и да ни помогнат ефективно да се справим с депресията

Здраве12 НОЕМВРИ 2019

Полезните свойства на чая от жасмин

Какво не знаем за "суперчая", който помага за безброй проблеми