Промените, които настъпват в тялото ни на 30 години

Ето как да се подготвите и как да се грижите за себе си в този период

30-те години могат да бъдат прекрасен период от живота на една жена. Обикновено той се свързва с по-голяма стабилност в кариерата и в личния ни живот, както и с по-добро познаване на себе си и една приятна нова увереност.

Настъпват и нормални промени в тялото ни, нещо, което сварва някои дами неподготвени и ги стресира. Възможността да напълнеем обикновено предизвиква най-голяма паника. Според някои проучвания обаче, жените напълняват повече в края на 20-те си години, отколкото в началото на четвъртата декада от живота си.

А и начинът ни на живот и това дали тренираме мускулите си достатъчно ни дава контрол над това доколко ще се промени теглото ни.

За килограмите и за женското здраве като цяло след навършването на 30 години, четете няколко важни факта и съвета тук:

1. Плътността на костите намалява

Естествено е с възрасттта костната плътност да намалява, като този процес е запознал още в края на 20-те. Това значи, че ставате по-податливи към счупвания, рискът от развиване на остеопороза също се увеличава. Като цяло той е по-висок при жените, отколкото при мъжете.

5 неща, които да направите за свое добро

За да запазите здрава костната си система, погрижете се да приемате достатъчно калций и Витамин D. Друга изключитено важна профилактика са упражненията за сила и издръжливост. Лекарите постоянно напомнят, че за здрави кости не е достатъчно да се разхождаме и да правим друг вид аеробни тренировки, а трябва да включваме и такива за заякване.

2. Риск от качане на килограми

Широко разпространена е версията за “забавяне на метаболизма”. А това е донякъде вярно, донякъде неточно. Защото метаболизмът не се забавя просто от това, че остаряваме, а заради намаляването на процента на мускулната маса спрямо процента на мазнините в тялото.

Решението отново е в заякването на мускулите. Включвайте в седмичната си рутина подходящи упражнения, които поддържат мускулния тонус, приемайте достатъчно протеини с храната. Така дори и да качите един-два килограма, силуетът ви ще се запази строен и пропорционален, ще имате енергия и по-здрави кости, както вече казахме.

13 от най-добрите храни за енергия и мускулна маса

3. Възможни са промени в месечния цикъл

Тялото на жените след 30 години се променя и като хормонална картина. Това е периодът, в който някои жени навлизат в пременопаузата. Можете да забележите леки промени в месечния цикъл, който може да стане по-обилен, по-продължителен или обратното, по-лек, по-нередовен.

Леките промени в цикъла се смятат за нормални през този период, но ако промяната е по-драстична, потърсете мнението на гинеколога си. Едно от честите гинекологични заболявания в тази възраст е ендометриозата – заболяване, което се определя като наличието на жлези и съединителна еднометриална тъкан извън матката. Тази ектопична тъкан води до хроничен възпалителен процес, който е зависим от естрогените.

Понякога заболяването протича без симптоми, но понякога се свързва с хронична болка ниско долу в корема и таза. Болката може да се усеща по време на цикъл, при ходене до тоалетна или по време на секс. Ако имате какъвто и да е болезнен симптом, най-добре посетете гинеколога си за преглед. И не пропускайте профикалтичната цитонамазка всяка година!

Ако сте на възраст над 40 и искате да отслабнете

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване

Здраве05 АВГУСТ 2019

Най-опасните химикали в козметичните продукти

Пудрата и лакът за нокти крият канцерогени