Здраве & Фитнес : Здраве16 ОКТОМВРИ 2015

Няколко навика държат настинката далеч

Как да останете здрави през студеното време?

Няколко навика държат настинката далеч

Колкото и да се опитваме да се задържим в крепко здраве, с намаляването на температурите, ни “навестяват” и настинките.

Ето защо е време да ви припомним няколко навика, които ще ви ви помогнат да се предпазите от болестите, да повишат имунната ви система или дори да се справите още с първите симптоми на настинката.

Мийте си ръцете

Вярно е, че някои микроби всъщност помага на тялото да изгради добра имунна система, но когато става дума за превенция срещу заболявания, миенето на ръцете е фактор номер едно. По-трудно е да лепнете вирус с целувка, отколкото с ръкостискане. Използвайте антибактериален сапун и търкайте добре поне 15 секунди, като не забравяте и грижата за кожата.

Спете по 8 часа

Ако не се наспивате, способностите на организма да се пребори с вирусите намаляват значително. А през зимата е нормално да спите малко повече отколкото през лятото. Опитайте да придобиете навика да заспивате по-рано.

Контрастен душ

Задържането за по-дълго в топли помещения регулира вътрешната ни температура и ни прави по-податливи на настинки. За да се предпазите, още в самото начало на сезона започнете да си взимате контрастен душ – редуване на топла и студена вода, като в началото задържайте студената струя 5 секунди и постепенно увеличавайте до 30.

Тренирайте по 30 минути на ден

Леките и редовни упражнения ще подсилят имунната система. Включете във всекидневните си занимания и 30 минути тренировки. Пробвайте по-леко движение като ходене пеша или каране на колело. А защо не и почистване на дома?

Няколко навика държат настинката далеч

Тичайте в парка

Няма нужда да изкачвате планините, достатъчно е да се разхождате в най-близкия парк. По-малко бактерии, по-ниски температури, което ще ви помогне и в поддържането на изваяна фигура. 

Почивка

Когато сте притеснени и под стрес, тялото ви произвежда кортизол, който намалява способността му да се бори с външните агресори. Включете в програмата си поне час на ден абсолютна почивка и отпускане. Опитайте се да медитирате, правете йога или дихателни упражнения.

Пийте повече вода

Поставете си за цел да пиете повече вода всеки ден. Дори и да имате болки в гърлото, физиологичниятразтвор ще помогне да избегнете възпаление на дихателните пътища.

Почиствайте всеки ден

Има зони от дома ни, които докосваме всеки ден и които задържат микроби(като дръжката на хладилника, например, телефон, клавиатура). Ако ги почиствате всеки ден, ще останете здрави

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Кои зодии ви привличат най-силно?
Здраве03 ЮНИ 2020

5 мерки, с които посещаваме заведенията и ресторантите възможно най-безопасно

Ако нямате търпение да посетите любимите си ресторанти, спазвайте тези няколко съвета на специалистите

Не яжте това след тренировка
Здраве02 ЮНИ 2020

За пълното удоволствие от виното правилната чаша и температурата имат значение

Как да подбираме правилния сорт и да го сервираме, за да се насладим истински на чашата вино

7 храни присъстват в диетата на жените с красиви коси
Здраве27 МАЙ 2020

7 храни присъстват в диетата на жените с красиви коси

Грижата за перфектната прическа започва от кухнята.

Помогнете на щастието си с диета
Здраве21 МАЙ 2020

Какво е Down to Earth медитация?

Дори досадните домакински работи могат да бъдат начин да медитирате