Най-вредните храни в света

Какво трябва да знаем за транс-мазнините, за храните с огромно количество захар и други

Най-вредните храни в света често ни изкушават с това, че са вкусни, евтини и достъпни.

Малко информация по темата обаче може да ни мотивира да ги изключим от менюто си или поне да останат просто редки изключения. Тези “храни” в действителност са имитация на храна и единствено стимулират вкусовите ни рецептори, без да носят никаква хранителна полза на организма.

Освен това, те повишават риска от редица сериозни заболявания, както и от наднормено тегло.

Газирани и други подсладени напитки

В съвременния начин на хранене захарта е един от най-големите врагове. А когато я консумираме под формата на газирани напитки, мозъкът не отчита тези калории и не намаляваме общия си прием за деня. Така драстично увеличаваме дневния си прием на калории.

Ползите от диетата Дубров (Интервално хранене)

5 неща, които да направите за свое добро

Вафли и други пакетирани десерти

Техните основни съставки са бяло рафинирано брашно, захар, мазнини и оцветители и изкуствени аромати. Тоест, огромно количество калории с почти нулева хранителна стойност. Това категорично ги прави едни от най-вредните храни, които не си струва да присъстват в менюто ни.

Пица

Едно от най-вкусните неща за съжаление е и една от най-вредните храни. Обикновено пицата се приготвя с бяло брашно, много мазнина, преработено сирене, преработени меса и вредни сосове. Ако сте наистина големи почитатели на пицата, добра алтернатива е да си я приготвяте у дома – с качествени сирена, повече пресни зеленчуци, зехтин и по възможност от пълнозърнесто тесто.

Чипс и пържени картофи

Освен че са изключително мазни и съдържат голямо количество калории, с тях е лесно да прекалим. Така че пържените картофи и чипсът са чест виновник за наднорменото тегло. Освен това, в тях се съдържат акриламиди – канцерогенни вещества, които се образуват в процеса на пържене. Картофите са най-полезни, когато ги консумираме варени или задушени.

13 от най-добрите храни за енергия и мускулна маса

8-те упражнения, които жените над 40 трябва да правят

Транс мазнини

Хидрогенираните и частично хидрогенираните мазнини има почти винаги в следните храни: хляб, торти, бонбони, бисквити, смеси за палачинки, готови супи, шоколад, плодови десерти, чипс, готови совове и салатени дресинги, солети, вафли и всякакви подобни пакетирани десерти. Тези транс мазнини са изключително евтини и се използват, за да удължат срока на годност на продуктите, запазвайки вкуса им свеж. Тяхната структура обаче е несвойствена за организма и той трудно може да ги метаболизира, тоест, те не се разграждат и от тях не черпим енергия, а се натрупват в тялото.

Консумацията им се свързва с повишен риск от рак и сърдечно-съдови заболявания, както и с хронично затлъстяване.

Нискомаслен йогурт

За да се запази вкуса му, в него се добавя нездравословно количество захар. Много по-добре е да изберем натурален пълномаслен йогурт, отколкото “диетичните” версии. Които освен това почти винаги са пастьоризирани и не съдържат никакви живи, полезни лактобактерии.

Колбаси

Редовната консумация на колбаси се сързва с повишен риск от много видове рак, включително рак на стомаха и на дебелото черво, както и на сърдечно-съдови заболявания. Ако все пак решите да не се отказвате напълно от колбасите, поне се старайте да купувате по-качествени и по-скъпи салами, луканки и наденици, които съдържат чисто месо и минимално количество подобрители. И все пак не прекалявайте и с тях.

Ароматите, които могат да подобрят здравето ни

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 СЕПТЕМВРИ 2019

Съдовете Flaska структурират чешмяната вода за пет минути

Действието на бутилката за многократна употреба и на останалите съдове остава непроменено минимум четири години

Здраве18 СЕПТЕМВРИ 2019

Два вида фибри ни помагат да бъдем здрави и слаби

Всичко, което трябва да знаете за разтворимите и неразтворимите фибри

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Витамините, от които децата ни се нуждаят

И въобще добра идея ли е да даваме витамини под формата на хранителна добавка на децата си?

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Енергийно зареждане в началото на новия сезон

Не падайте в плен на есенната умора - можете да се предпазите с тези няколко стъпки