Здраве & Фитнес : Здраве12 СЕПТЕМВРИ 2018

Методът 4-7-8 или как да заспим само за 1 минута

Може да изхвърлите приспивателните на боклука

Възможно е да заспим бързо дори когато сме много стресирани или притеснени

По принцип проблемите със съня се дължат на стрес, притеснение и дори вълнение. Независимо каква е причината, резултатът е един и същ: въртим се в леглото до сутринта, а на следващият ден се чувстваме повече от ужасно.

Недоспиването води до депресия

На пазара има много приспивателни, билки и чайове, които обещават да ви отпуснат и мигновенно да заспите. Не отричаме полезното действие на лайката, маточината и лавандулата, които са сред най-известните и ефикасни методи за приспиване.

Как да се възстановим след безсънна нощ

Но има един метод, който няма да ни коства и стотинка, а ще ни помогне да заспим и то само за 1 минута. Всичко, което трябва да направим е просто да дишаме според техниката 4-7-8. 

Методът 4-7-8 представлява дихателна техника, която има за цел да достави повече кислород на тялото и така то да се отпусне и съответно да се подготви за сън.

Когато сме стресирани, притеснени или развълнували, дишането ни е по-забързано, тъй като в кръвта нахлува много адреналин и сърцето ни бие учестено. Идеята на метода 4-7-8 е да успокои дишането и цялата нервна система.

За да усетите ефекта от метода, трябва да спазвате следното правило:

Вдишайте в продължение на 4 секунди 

Задръжте дъха си за 7 секунди 

Издишайте задържания въздух в продължение на 8 секунди

Когато започнете да дишате според метода 4-7-8, съзнанието ви ще е толкова фокусирано върху спазване на правилото, че много бързо ще се освободи от стреса и напрежението. Освен това, още на второто или третото повторение ще усетите как тялото ви се отпуска и ви се доспива.

Повечето хора, които са опитвали или практикуват този метод за приспиване, твърдят, че дори не помнят кога спират да броят и просто се унасят. Този метод може да изпробвате и ако се събудите през нощта и се опитвате да заспите отново.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве22 ФЕВРУАРИ 2020

Важно! Намалете употребата на сух шампоан

Историята на Никол Бакстър от Белфаст стана вирална, след като жената сподели какво е причинил на скалпа й сухият шампоан

Здраве19 ФЕВРУАРИ 2020

5 начина да се заредим с енергия и тонус сутрин

Няколко нетрадиционни начина да направим сутрешната си рутина по-ползотворна

Здраве13 ФЕВРУАРИ 2020

Полезните храни, които не е добре да ядем вечер

Ябълките, ядките и бананите се усвояват добре през деня, но натоварват организма преди лягане

Здраве12 ФЕВРУАРИ 2020

Виното и шоколадът са полезни за кожата?

Да, благодарение на една тяхна обща съставка