Месечен ритуал със семена балансира женските хормони

Ще се отървете от проблемите с цикъла

Хормоналният дисбаланс и проблемите около цикъла могат да бъдат смекчени с помощта на най-обикновени семена.

Добавени към храната в точния момент от месеца, семената могат да регулират женските хормони.

По този начин жените, които страдат от подуване, раздразнителност, безсъние и повишен стрес преди цикъл, могат да постигнат осезаемо подобрение.

Тази нова тенденция се нарича seed cycling и вече е хит сред уелнес гурутата в Инстаграм. Базирана е на промените в нивата на естрогена и прогестерона, които настъпват в организма на жената в рамките на един месечен цикъл.

По време на първата половина от цикъла, се нуждаем от повече естроген. Особено полезни в това време са лененото семе и тиквените семки.

В първите 13 дни, след като ви дойде цикълът, яжте всеки ден по една супена лъжица ленено семе (в кисело мляко, смути или салата) и по една малка шепа сурови тиквени семки.

Лесно и полезно е да бъдеш флекситарианец

В оставащите дни от месечния ви цикъл (от след овулацията до идването на цикъла), приемайте всеки ден по една супена лъжица суров сусам и една супена лъжица сурови слънчогледови семки. Това ще помогне на тялото ви да отдели нужния през тези дни прогестерон.

Внимавайте за калорийния прием през деня, защото суровите семена са полезни, но и много хранителни.

Още здравни съвети:

Как да овладееем апетита и да не напълняваме преди цикъл

Как Лунната диета ни помага да пречистим тялото

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 ЮЛИ 2019

Кои храни са позволени преди лягане?

Ето кои храни се отразяват най-добре на тялото ни преди лягане

Здраве12 ЮЛИ 2019

6 мита за храната, на които да не вярвате

Салатата без мазнини не е по-здравословна и още

Здраве11 ЮЛИ 2019

Диетата и тренировките на Майли Сайръс

Формулата за перфектно оформен корем на певицата

Здраве05 ЮЛИ 2019

Ябълка или поничка - усеща ли тялото ни разликата?

Има ли значение от какъв източник са калориите, които поемаме, стига да са достатъчно малко