Месечен ритуал със семена балансира женските хормони

Ще се отървете от проблемите с цикъла

Хормоналният дисбаланс и проблемите около цикъла могат да бъдат смекчени с помощта на най-обикновени семена.

Добавени към храната в точния момент от месеца, семената могат да регулират женските хормони.

По този начин жените, които страдат от подуване, раздразнителност, безсъние и повишен стрес преди цикъл, могат да постигнат осезаемо подобрение.

Тази нова тенденция се нарича seed cycling и вече е хит сред уелнес гурутата в Инстаграм. Базирана е на промените в нивата на естрогена и прогестерона, които настъпват в организма на жената в рамките на един месечен цикъл.

По време на първата половина от цикъла, се нуждаем от повече естроген. Особено полезни в това време са лененото семе и тиквените семки.

В първите 13 дни, след като ви дойде цикълът, яжте всеки ден по една супена лъжица ленено семе (в кисело мляко, смути или салата) и по една малка шепа сурови тиквени семки.

Лесно и полезно е да бъдеш флекситарианец

В оставащите дни от месечния ви цикъл (от след овулацията до идването на цикъла), приемайте всеки ден по една супена лъжица суров сусам и една супена лъжица сурови слънчогледови семки. Това ще помогне на тялото ви да отдели нужния през тези дни прогестерон.

Внимавайте за калорийния прием през деня, защото суровите семена са полезни, но и много хранителни.

Още здравни съвети:

Как да овладееем апетита и да не напълняваме преди цикъл

Как Лунната диета ни помага да пречистим тялото

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве18 СЕПТЕМВРИ 2019

Два вида фибри ни помагат да бъдем здрави и слаби

Всичко, което трябва да знаете за разтворимите и неразтворимите фибри

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Витамините, от които децата ни се нуждаят

И въобще добра идея ли е да даваме витамини под формата на хранителна добавка на децата си?

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Енергийно зареждане в началото на новия сезон

Не падайте в плен на есенната умора - можете да се предпазите с тези няколко стъпки

Здраве13 СЕПТЕМВРИ 2019

Искате бърз метаболизъм? Правете тези 5 неща всеки ден

Кои добавки да не забравяме и защо да наблегнем на тежестите