Медитирайте, докато тичате: как?

Следете с поглед точка пред вас в далечината и повтаряйте мантра

Бягането и медитацията са двете неща, които оказват изключително благотворно влияние върху самочувствието. Не става дума само за физическа полза, а за грамотно усилие, което да ни накара да останем „тук и сега“ и да ни върне увереността в себе си. Добрата новина е, че можем да смесваме бягането с медитацията. Има 4 начина за това.

#1.Внесете в живота си нещо ново.

Бягането е отличен начин да създадете нови неврони в мозъка си – повтарящите се движения действат като активна медитация. Невроните са като автомобилно шосе, по което се движат нашите мисли. Ако постоянно се настройваме за позитивното, то невронните връзки се укрепват и този начин става единствено възможният за нас: образува се нова невронна микромрежа. Тази способност на мозъка се нарича невропластичност. Невропластиката е едно от най-удивителните открития в последните години. Едни и същи ежедневни действия формират нашите навици, „автопилотът ни“. Но в този случай страда гъвкавостта на мозъка ни, която трябва да се тренира. Затова трябва всеки ден да променяме рутинните действия с непривични такива – така ще ангажираме повече сетива. Ето защо комбинирането на тичането и медитацията е отличен вариант за това.

#2. Утвърждения за дисциплиниране на ума.

Всяко нещо има своето място: мислите, желанията, работата, задълженията. Дисциплината внася хармония и помага да се оптимизират всички аспекти на живота. Смята се, че анализиращият ум контролира, докато свободният, наблюдаващ ум осъзнава. Хората мислят за дисциплината като за ограничение, но всъщност тя помага да получите всичко, което искате. Дисциплината означава осъзнатост на избора. 

Затова именно тичането е прекрасен начин да се съсредоточите върху една мисъл в продължение на 10, 15 или 20 минути. Ако изберете мантрата „Аз съм щастлива!“ и си я повтаряте по време на тичането, тя ще има отзвук в ума ви в продължение на целия ден. Изберете си мантра и си я повтаряйте цяла седмица – наблюдавайте мислите си. Намеренията ви и интуицията ви ще започнат да създават вашата реалност.

#3. Развивайте се творчески и повтаряйте мантрите.

По време на активна медитация се създава уникална енергия. Медитация в пълна тишина носи покой на ума, но това може да донесе и физическата активност. Дълги разходки вечер или кратък крос след работа постигат това – те помагат на креативността ви.

Преди да започнете да бягате, огледайте се и усетете енергията на пространството – вятъра, който докосва кожата ви, почувствайте какво се случва вътре във вас.

Мантрата ще ви помогне да се концентрирате във всяка дейност, за да се разтворите в нея като „захар в чай“.

#4. Следете с поглед точка пред вас.

Опитните бегачи развиват способност да се съсредоточават върху това, което правят – а именно: концентрират се върху дишането и темпото. Новаците – обратно: имат неспокоен ум.

Един от начините да фокусирате разфокусираното внимание по време на тичане – да настроите дишането към темпото си, както и да съсредоточите погледа си в далечна точка пред вас.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 АВГУСТ 2019

30-минутен фитнес и философия за здраво тяло от Кейт Ъптън

Тя тренира, за да се чувства силна. И съветва всички жени да се отърват от маниакалното следене на това колко точно сочи кантарът

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване