Здраве & Фитнес : Здраве18 СЕПТЕМВРИ 2018

Какво трябва да знае всяка жена на 40

Тези 8 правила са най-важните, за да сте здрави и в перфектна форма

40-те са страхотна възраст, но все пак в тялото ви настъпват някои промени, на които е добре да обърнете внимание преди да са се превърнали в проблеми.

Кои са най-често срещаните здравословни проблеми на жените на 40?

– метаболизмът се забавя с около 2% на десетилетие
– мускулите са с 2,5 до 3 кг по-малко в сравнение с обема им преди десет години
– костите намаляват плътността си с 1% на година от средата на 30-те
– либидото намалява заради високи нива на стрес и хормонални промени
– стресът е особено високо ниво, заради притеснения по деца, родители, здраве, кариера и финанси
– депресията е много по-вероятна сега, отколкото на по-късен етап от живота

Ако обаче промените някои навици, ще се радвате на едно по-здраво, щастливо и енергично свое аз.

Ако сте над 40 и искате да отслабнете

Яжте закуска всеки ден

Специалистите по хранене са единодушни, че закуската е изключително важна за поддържане на нормално тегло и добре работещ метаболизъм. В едно изследване жените, които закусвали обилно, намалили телесното си тегло с 21% за осем месеца, за разлика от жените, които били на ниско-въглехидратна диета и намалили теглото си едва с 4,5%. Жените от първата група продължили да отслабват, въпреки че изяждали повече калории, докато жените от втората група започнали да си връщат теглото след четири месеца.
Солидната закуска за начало на деня помага на метаболизма, който е най-активен по това време, зарежда тялото и предотвратява пристъпите на глад, които усещате, когато падне кръвната захар.

8-те упражнения, които жените над 40 трябва да правят

Ускорете метаболизма

Силови тренировки в продължение на шест месеца ускоряват заспалия ви метаболизъм, според проучванията със 7%, така че ще горите повече калории, докато си седите на дивана.
Силовите тренировки помагат и за подсилване на костите, запазване на баланс и избягване на наранявания, което е особено важно за предпазване на костите, както сега, така и на по-късен етап. Отделете си половин час на ден и започнете да се упражнявате редовно.

Жените на 40 и правилната грижа за кожата

Приемайте повече калций и витамин D

Особено важни са здрави кости, но в наши дни недостигът им е сериозно явление при жените. В 40-те си години е препоръчително да приемате 1000 мг калций и 400 до 800 IU витамин D всеки ден чрез храната и ако се налага – чрез суплементи.

Контролирайте стреса

Здравото и спокойно сърце бие по-бързо, когато вдишвате, и по-бавно, когато издишвате. Стресът обаче потиска това естествено разнообразие в сърдечния ритъм, като по този начин отключва проблеми в цялото тяло, включително повишено кръвно налягане, по-малко енергия за мозъка, по-ниско либидо и по-бърза смърт на клетките. В крайна сметка се оказва, че стресът ви кара да стареете по-бързо.

За да запазите здравословния ритъм на сърцето, вдишвайте през носа за 4 удара и издишвайте за 8 удара поне два пъти дневно или всеки път, когато чувствате напрежение. Това активира периферните нерви от мозъка към таза, успокоява сърцето, мускулите, дихателните пътища, стомашно-чревния тракт и кръвните телца.

Кои са най-подходящите спортове за дамите над 40

Увеличете протеините

Приемът на храни с всички аминокиселини е необходим поне два пъти дневно – това помага за увеличаване на нивата на повдигащите настроението невротрансмитери в мозъка, които помагат за облекчаване на симптомите на депресия като забавеното мислене и слабата памет. Старайте се да приемате поне 110 гр. протеини при всяко хранене. Добри източници са рибата, яйцата, киноа. Това не означава да пренебрегнете напълно въглехидратите – те увеличават продукцията на серотонин.

Модни съвети за стилните дами над 40

Бъдете авантюристични с партньора си

Опитайте нещо ново, при това не само в спалнята. Когато сте влюбени, допамин центровете в мозъка ви “горят”, същото се случва и когато правите нещо лудо и авантюристично. Дейности като танците в зала или пътуването до непознати дестинации също стимулира либидото. Същото се отнася и до пикантните игрички със секс играчки.

Излизайте по-често с приятелки

Релаксирането с приятели редуцира стреса, повишава самочувствието и ви кара да се чувствате по-привързани към партньора си. Жените са страхотни в социализирането, но често изоставят контактите с приятели на заден план заради кариера и семейство. Жените с широка мрежа от контакти, благодарение на семейство, работа, доброволческа дейност, религиозни групи или хобита имат по-ниско кръвно налягане, по-рядко страдат от диабет, намален е рискът от сърдечни заболявания и ударите са по-редки в сравнение с жените с по-малко контакти.

Тайните на звездите над 40 години

Правете си редовни профилактични прегледи

В допълнение към един здравословен начин на живот, не бива да пренебрегвате и някои особено важни редовни профилактични прегледи.

– очен преглед на всеки 2 до 4 години
– кръвно налягане при лекар на всеки 2 години
– цитонамазка и преглед на таза всяка година
– преглед на щитовидната жлеза на всеки 5 години
– мамограма на всеки 1 до 2 години
– кръвна захар на всеки 3 години след 45-годишна възраст

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве08 ДЕКЕМВРИ 2019

Удивителните промени, които настъпват в тялото ни след 8 часа сън

Прочетете това и ще се замислите сериозно дали си струва да плащате високата цена на недоспиването

Здраве07 ДЕКЕМВРИ 2019

Да се предпазим от напълняване по време на менопаузата

С този хранителен режим ще активирате метаболизма си и ще сте спокойни, че тялото ви получава всички нужни хранителни вещества

Здраве05 ДЕКЕМВРИ 2019

Пет от най-полезните и пет от най-вредните видове риба

Кои видове риба да подберем за празничната вечеря и кои да държим далеч от кухнята си?