Здраве & Фитнес : Здраве20 СЕПТЕМВРИ 2020

Какво съдържа закуската, която подобрява имунитета?

Направете най-важното хранене за деня още по-полезно

Какво съдържа закуската, която подобрява имунитета?

Независимо дали готвим за себе си, или за цялото семейство експертите съветват да включим няколко неща към закуската, за да се подготвим за грипния сезон.

На закуска, когато тялото ни е било лишено от всякакво нутриенти в продължение на часове, е важно да си създадем подходящо плато от минерали и витамини, които не само да ни дадат енергия, но и да подкрепят организма, когато е най-уязвим. Това важи особено много по време на грипния сезон, който наближава.

Затова диетолозите съветват да потърсим перфектното съотношение от полезни мазнини, сложни въглехидрати (като пълнозърнестите култури) и най-вече протеини.

20 от най-полезните плодове на света

Какво съдържа закуската, която подобрява имунитета?

Често пропускаме последната съставка на закуска, защото повечето високопротеинови храни са подходящи за вечеря или обяд, но точно този макронутриент помага да ни зареди с енергия сутрин, за да сме по-продуктивни през останалата част от деня.

В закуската трябва да включим и повече фибри, както и пробиотици, които да се погрижат за стомашната флора.

Два вида фибри ни помагат да бъдем здрави и слаби

Сред най-подходящите витамини за закуска са витамин С, D, E и K, защото те са мастноразтворими, което ги задържа по-дълго в тялото ни и следователно за повече време помагат на организма да се бори с настинки и болести. От минералите за предпочитане са цинкът, калцият, калият и магнезият.

Какво съдържа закуската, която подобрява имунитета?

И няколко идеи за бързи, но полезни закуски от нас: 

  • Тост с пушена сьомга и спанак
  • Плодово смути с добавен пчелен прополис и ядки за допълнение
  • Печени пълнозърнести филийки и кефир
  • Варени яйца с комбинация от любимите ви сезонни зеленчуци
  • Кисело мляко с плодове и овесени ядки
  • Филийки, намазани с ядково масло по избор и банан

Типичните грешки на една “здравословна” закуска

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Вашата причина да обичате есента, според зодията ви
Здраве17 ОКТОМВРИ 2020

Витамините, които са ни нужни през есента

Слабите и цепещи се нокти през есента ще предотвратим с Витамин С

Защо лекарите препоръчват да увеличим приема на цинк в грипния сезон
Здраве15 ОКТОМВРИ 2020

Защо лекарите препоръчват да увеличим приема на цинк в грипния сезон

Той е един от задължителните елементи за борба с грипа и вирусите

10 причини да обичаме виното
Здраве13 ОКТОМВРИ 2020

10 причини да обичаме виното

Ако все още се чудите, ето ви няколко подходящи причини

7 неща, които трябва да включите в диетата си, за да преборите есенната умора
Здраве10 ОКТОМВРИ 2020

7 неща, които трябва да включите в диетата си, за да преборите есенната умора

Витамин С, желязо и магнезий са ключови за справянето с проблемите през този сезон