Здраве & Фитнес : Здраве13 СЕПТЕМВРИ 2018

Как да укрепим имунитета си през студените сезони

Есента се задава, а студът се крие зад ъгъла

Дъждовният сезон е на прага, а много бързо след него идват и студените дни, в които за организма ни има по-големи рискове от здравословни неразположения.

А ето и каква е превенцията…

Хранителни навици

Най-добрият ви приятел тази есен е джинджифилът. Добавяйте го в супата си или най-добре в чая си. От супермаркета можете да си купите корен, който да настържете и да сварите. Чаят от джинджифил има пречистващи свойства, пълен е с витамини и ви зарежда с допълнително енергия. Вкусът му е лют, което може да е проблем за някои предпочитания. Ако острият вкус на джинджифила не ви понася, просто го добавяйте в салатата си.

Не забравяйте и за магическите сили на чесъна. Той определено спомага укрепването на имунната система. Разира се, не можете да го ядете по всяко време на деня, но ароматът му се притъпява, когато е сварен в яденето. Добавяйте го към вечерните си гозби.

През есента много хора залагат на ферментирала храна. Киселото зеле например допринася с полезни бактерии (пробиотици), които подкрепят организма.

Добавки

Липсата на витамини е често срещан проблем при много хора. Това може да се поправи чрез приема на концентрирани такива. Най-препоръчително е да пиете витамин C. Той е основен за повечето функции на тялото ви – спомага образуването на колаген и подобрява кожата, дава енергия, а антиоксидантните му свойства укрепват имунитета.

Витамините А и D също са задължителни. Първият поддържа неврологичните функции на организма и оказва положителен ефект върху клетките, а вторият регулира именно способността на тялото да се бори с инфекции и възпаления.

8 признака, че имате дефицит на B12

Каляване

Обливането за няколко минути със студена вода може да ви осигури забързване на метаболизма, което от своя страна ще увеличи и имунитета ви. Така наречените „цветни душове” са популярни. Ако ходите на сауна, след престоя ви в нея, си вземете контрастен душ.
У дома можете да правите това с топла и студена вода, но при всички случаи не трябва да мокрите главата си.

Друг метод е криотерапията, която много хора вече опитват.

Тренировки

Физическата активност ще ви помогне да избягате от грипа. Спортът се бори със стреса, спомага изкарването на токсини и влияе положително върху нервната система.
Не забравяйте, че всичко трябвя да бъде балансирано: ако обичате бокса, добавете към рутината си и по-спокойни активности, например йога.

Сън

Сънят е основното време, което организмът има на разположение за презареждане на имунната система, която е работила активно през целия ден. Естественият „ремонт” на организма започва в 10 часа вечерта. Тогава започва да се развива хормонът на растежа, който помага на организма да се възстанови.

Nota bene: Старайте се да спите в пълна тъмнина, без блестящи екрани, телефони и шумни телевизори.

Овладяване на стреса

Стресът фигурира в живота ни константно в различни форми и скали. Това, че през есента ще имаме по-малко слънчеви дни, налива допълнително масло в огъня. Винаги напомняйте на себе си, че повечето от нещата, за които се тревожим, обикновено са дребни или съвсем неоснователни. Често си мислим най-лошото, а никой не печели от това – най-малко самите ние. Да, трябва да бъдем внимателни в някои отношения, но не е здравословно да се задълбава. Приемете и факта, че не можете да имате всичко наведнъж – много неща изискват време. Наслаждавайте се на малките неща и не се плашете, ако не можете да свършите с всичко наведнъж.

Добре е да си отделяте време за медитация и йога, за масаж – или просто време за себе си. Не забравяйте хобитата си, любимите си дейности, които не трябва да остават на последно място. Трябва да си почивате емоционално. Повярвайте – тялото ви ще ви бъде благодарно.

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 АВГУСТ 2019

30-минутен фитнес и философия за здраво тяло от Кейт Ъптън

Тя тренира, за да се чувства силна. И съветва всички жени да се отърват от маниакалното следене на това колко точно сочи кантарът

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване