Как да се справим с пролетната умора и последиците от нея

Ето какви промени трябва да направим с режима си, за да възвърнем енергията си

Липса на енергия, сънливост, умора, изписана на лицето и лошо настроение – това са само част от признаците на пролетната умора. Но как да се избавим от нея?

За съжаление, с настъпването на по-топлите дни, неизменно идва и пролетната умора, която се отразява не само на настроението, но и на физическото ни състояние и на красотата ни. Съвсем нормално е ако в този момент усетите не само недостиг на енергия и желание за каквото и да било, но и забележите, че косата ви е започнала да пада, а ноктите ви са станали по-чупливи.

Причините за всичко това са съвсем елементарни – през цялата зима сме се хранили с мазна и тежка храна с почти никакви витамини, движението ни е било минимално, както и разходките на така полезното слънце. Но какво да направим, за да възвърнем енергията си? Трябва да се погрижим да доставим на тялото си всички онези неща, които са му липсвали през студените месеци.

Като за начало, трябва да започнем да се храним с по-питателна и свежа храна, като включим в менюто си фрешове, свежи плодове и салати. Освен това учените са категорични, че в този период от годината е особено важно да си набавим качествен протеин. За целта най-подходящи са киселото мляко и рибата. Друга добра идея са зеленолистните – салати, зеле, праз, броколи. Те са изключително богати на антиоксиданти и помагат на тялото да се освободи от токсините, които сме натрупали покрай тежките ястия. Ако е необходимо, можем да добавим и специални хранителни добавки. За да не сбъркаме с избора, трябва да се обърнем към личния си лекар, за да прецени от какво точно се нуждае тялото ни.

Сега е момента да започнем да прекарваме повече време на открито. Като за начало можем да започнем с малки стъпки – в началото да се опитаме да се разхождаме поне по 15 минути дневено и постепенно да увеличаваме движението си през деня. Ако не сме били физически активни цяла зима, не е подходящо да започнем с тежки тренировки във фитнеса в продължение на часове, тъй като това може да доведе до обратния ефект. Освен на разходките, можем да наблегнем на йогата и на раздвижващата гимнастика у дома. Ако пък усещаме някакво напрежение и негативна енергия, може дори да опитаме бокс – гарантираме, че ударите върху боксовата круша ще ви накарат да се почувствате много по-добре.

За да се възстанови тялото след тежкия работен ден, най-важен е сънят. Затова трябва да започнем да се наспиваме добре, в зависимост от нашите нужди. За да отпочине, на един възрастен организъм са му необходими средно между 7-9 часа сън, така че сами трябва да преценим каква е нашата нужда. За да се справим с лекота с предстоящата смяна на времето, трябва да се погрижим да започнем да заспиваме по-рано. Експертите съветват да ограничим храната поне три часа преди лягане, както и телевизията и алкохола, тъй като това са убийците на добрия сън. Вместо това можем да си вземем чаша ароматен чай и почетем приятна книга в леглото.

Важно е да знаем, че точно в момента тялото ни се нуждае от повече почивка и от витамини и минерали, и не трябва да очакваме, че след няколко дни с увеличен прием на плодове и разтворими витамини, мигновено ще се почувстваме перфектно. За това трябва време, но съвсем скоро ще усетим ефекта от усилията си и това ще се отрази не само на енергията ни, но и на красотата ни. След месец на качествена храна, добър сън и разходки на слънце, не само ще се възвърне желанието ни за живот, но и косата ни ще стане по-блестяща, а ноктите ни по-здрави.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 ЮЛИ 2019

Кои храни са позволени преди лягане?

Ето кои храни се отразяват най-добре на тялото ни преди лягане

Здраве12 ЮЛИ 2019

6 мита за храната, на които да не вярвате

Салатата без мазнини не е по-здравословна и още

Здраве11 ЮЛИ 2019

Диетата и тренировките на Майли Сайръс

Формулата за перфектно оформен корем на певицата

Здраве05 ЮЛИ 2019

Ябълка или поничка - усеща ли тялото ни разликата?

Има ли значение от какъв източник са калориите, които поемаме, стига да са достатъчно малко