Здраве & Фитнес : Здраве06 ФЕВРУАРИ 2019

Как да се преборим с умората по време на бременността

Според статистиката 44% от бременните жени страдат от умора, сънливост и гадене в първите месеци

Според статистиката 44% от бременните жени страдат от умора, сънливост и гадене в първите месеци.

Причината за това е в завишените нива на хормона прогестерон. Разбира се, ако повръщането или липсата на енергия имат по-тежки проявления, това може да бъде и сигнал за медицински проблем, затова задължително говорете за симптомите с лекаря си.

В типичния случай обаче тези усещания са нормални и отшумяват в началото на втория триместър.

За да не се измъчват прекалено бъдещите мами, има начини да поддържат нивата на енергия и да подобрят кондицията си в тези деликатни първи месеци. Ето съветите на специалистите:

Ако нямате забрана от лекаря си, правете лека гимнастика

Най-важното е да не се преуморявате и да избягвате всякакви силови натоварвания или интензивно кардио. Но леки йога или пилатес сесии, съобразени със състоянието ви, както и редовните разходки са повече от препоръчителни. Вижте в кое време от деня се чувствате най-енергични и се упражнявайте тогава. не насилвайте тялото си по никакъв начин и ако се усетите уморени и се задъхвате, спрете. Но недейте да се залежавате, ако нямате изрична препоръка от лекар.

Как да оцелеем в първата година на бебето

Хапвайте често и по малко и то подходяща храна

Честото похапване в малки порции е много важно за поддържане на нивото на енергия в тялото. Ако допреди бременността сте се хранили сутрин, обед и вечер, разбийте това количество храна на пет-шест хранения.

С бременността обемът на стомаха намалява, защото бебето го притиска. Така че това е още една причина да ядете на често, но не в големи порции. И избирайте храни, които не са тежки, от тях няма да ви прилошава – ананас, боровинки, пълнозърнести храни, хумус, авокадо както и зеленчуци като тиквичките, които не предизвикват газове в корема.

Допълнителен прием на витамин B6

Той може да облекчи гаденето и повръщането, да подобри настроението и съня ви. Американският конгрес по акушерство и гинекология препоръчва 10 до 25 мг по три-четири пъти дневно, но, естествено, след като сте обсъдили приема на добавката с лекаря, който следи вашата бременност.

Истината за женските тела след бременността

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 ФЕВРУАРИ 2019

Тест: Пристрастени ли сте към захарта?

Отговорете на тези 8 въпроса, за да разберете до колко не може да живеете без сладко

Здраве15 ФЕВРУАРИ 2019

3 напитки за детокс, здрав имунитет и концентрация

Естественият начин да си набавите необходимите витамини и минерали

Здраве13 ФЕВРУАРИ 2019

12 храни, които повишават либидото

Да, шоколадът и коефинът също влизат в списъка

Здраве12 ФЕВРУАРИ 2019

Отново точка за отбора на екстровертите

Тяхната имунна система е по-силна от тази на интровертите