Храните врагове на желязото

Сред тях попадат чаят, млякото и какаото

Според едно изследване на Световната здравна организация, проведено през 2016 година, недостигът на желязо е най-често срещаното хранително заболяване, като броят на засегнатите хора в световен мащаб е над 80%. А при 30% от тях, дългосрочната липса на лечение прераства в анемия.

Спанакът не е единствената храна, богата на желязо

Желязото е изключително полезно за организма, тъй като чрез него кислородът достига до всички клетки на тялото. Освен това, този минерал е много важен за здравето и красотата на кожата, ноктите и косата.

Оказва се, че дори да приемаме някои храни, богати на желязо, ако ги комбинираме с други, наречени инхибитори, тялото не успява да усвои добре желязото и така всъщност усилията ни да си набавим този минерал са малко или много напразни.

Ето и кои са тези храни:

  • Пълнозърнести зърнени закуски и царевица
  • Чай и кафе
  • Какао
  • Мляко и сирене
  • Зеленчуци с тъмнозелен цвят
  • Яйца

И ето кои са правилата, за да запазите ценните качества на храните, богати на желязо:

  • Когато ядете месо, пийте и една чаша портокалов сок (прясно изцеден)
  • Комбинирайте месото с печени картофи, задушени/варени зеленчуци (моркови, броколи, зеле) или салата, съдържаща витамин С.
  • Не приемайте кафе или чай веднага преди и след като сте яли храни, богати на желязо

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве18 ЮЛИ 2019

Най-лесният начин да имаме по-дълъг живот

Едно упражнение намалява риска от рак и сърдечни проблеми

Здраве17 ЮЛИ 2019

Елиминиращата диета е най-добрият начин да се справим с подуването

Диетите може да послужат за много повече от просто подобрение на фигурата

Здраве16 ЮЛИ 2019

Кои храни са позволени преди лягане?

Ето кои храни се отразяват най-добре на тялото ни преди лягане

Здраве12 ЮЛИ 2019

6 мита за храната, на които да не вярвате

Салатата без мазнини не е по-здравословна и още