Хормоните ли са виновни за напълняването ви

Това ще ви помогне да разберете как да промените нещата

Какво подсказва, че хормоните са виновни за напълняването?
За щастие, има различни признаци, които показват, че покачването на теглото е причинено от хормонален дисбаланс. На първо място обаче трябва да сме честни със себе си и да си зададем два важни въпроса: “Променили ли сме начина си на живот и/или диетата си?” и “Взимаме ли лекарства, които могат да доведат до промени в теглото?” Д-р Садик съветва да прегледаме щитовидната си жлеза, тъй като недостатъчната й активност може да доведе до увеличаване на теглото. Освен това трябва да се наблюдават и някои от следните признаци:
– лошо настроение;
– ниска енергия;
– увеличен растеж на космите,
– нередовен цикъл.

Друг важен момент, на който трябва да се обърне внимание е къде точно пълнеете. “Ако трупате мазнина в коремната област или в областта на талията и гърба, това често може да се дължи на хормоните”, казва д-р Роуд.

Напълняването в средната възраст не е задължително

Как да сте сигурни, че хормоните са “главните виновници”?
“Може да е трудно да накарате личния лекар да ви пусне изследване на хормоните без да имате сериозни симптоми”, казва д-р Роуд. Специалистът обаче отбелязва, че е необходимо да се изследвате за повишен кортизол и промените при инсулина на гладно и четири часа след хранене. “Направете си подробен анализ на щитовидната жлеза – хормоните TSH, Т4 и Т3 и тиреоидните антитела за проверка на автоимунно заболяване. Женските хормони могат да бъдат проверени чрез кръвен тест на 21-ия ден от цикъла. Хормонът тестостерон също е важен, тъй като оптималните му нива могат да помогнат за изгарянето на мазнините.”

Неподозираните признаци, че стресът ви идва в повече

Какви промени в начина ни на живот може да помогнат?
Ако не можете да си позволите да направите всички хормонални изследвания, тогава има няколко неща, които лекарите препоръчват да опитате. “Начинът на живот, генетиката, стресът и възрастта могат да предизвикат хормонални проблеми”, категорична е д-р Садик. “Полезно е жените да разберат фамилната си обремененост, да анализират живота си и да установят какво могат да променят, за да постигнат и поддържат един балансиран начин на живот”.

Д-р Садик препоръчва да се съсредоточите върху основните принципи за здравословен начин на живот и да промените лошите си навици. Те включват добър сън, повече почивка, редовни упражнения, здравословно хранене, намаляване приема на кофеин и редуциране на всички фактори, които водят до стрес. Всичко това постепенно ще доведе до балансиране на хормоналните нива и до подобряване не само на женското здраве, но и до отслабване.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве22 ФЕВРУАРИ 2020

Важно! Намалете употребата на сух шампоан

Историята на Никол Бакстър от Белфаст стана вирална, след като жената сподели какво е причинил на скалпа й сухият шампоан

Здраве19 ФЕВРУАРИ 2020

5 начина да се заредим с енергия и тонус сутрин

Няколко нетрадиционни начина да направим сутрешната си рутина по-ползотворна

Здраве13 ФЕВРУАРИ 2020

Полезните храни, които не е добре да ядем вечер

Ябълките, ядките и бананите се усвояват добре през деня, но натоварват организма преди лягане

Здраве12 ФЕВРУАРИ 2020

Виното и шоколадът са полезни за кожата?

Да, благодарение на една тяхна обща съставка