Хидратирайте тялото с плодове и зеленчуци

Домати, краставици, ягоди и пъпеш имат над 90% водно съдържание

Знаем, че на ден трябва да пием по 2 литра вода, но много от нас забравят за това. Ето защо на помощ идват плодовете и зеленчуците, които спомагат за перфектната хидратация на организма.

Специалистите са категорични, че определени храни помагат за поддържане на водния баланс в тялото и гарантират правилното функциониране на организма. Това е така, тъй като всяка клетка в човешкото тяло се състои от вода и всеки се нуждае от вода за правилното изпълнения на клетъчни функции.

Едва ли ще изненадаме някого като кажем, че краставицата съдържа висок процент вода. Но знаехте ли, че този процент е над 90? Освен това този зеленчук съдържа и витамин C.

Карфиолът например, съдържа 92,1% вода, но и много витамини и фитонутриенти, познати още като фитохимикали. Това са биологично активни субстанции, които придават цвета, мириса и естествената устойчивост на растенията към заболявания. Според проучванията те намаляват лошия холестерол и риска от развитие на рак.
Първенец по водно съдържание са тиквичките – в тях има около 95% вода. Точно затова са и най-подходящата хидратираща храна. Те са и идеални за диета, тъй като имат малко калории, но съдържат много фибри, фолиева киселина и витамини A и C.

Другият зеленчук, който може да хидратира тялото ни по-добре от водата, е доматът. Той също има над 90% водно съдържание, както и е наситен с много фибри. В него има много антиоксиданти като ликопен, както и витамините A, C и комплекс B (вкл. B1, B3 и B6).
Салата Айсберг има 95,6% съдържание на вода – повече, отколкото всеки друг вид марула. Задължително я включвайте в менюто си. Може да я прибавите към сутрешния си сандвич или да я нарежете на салата – изборът е голям.
Сред плодовете също има доста, които хидратират тялото перфектно. Ягодите например, съдържат 91% вода, докато малините и боровинките имат водно съдържание от около 85%, а къпините – 88.2%. Ягодите са отличен носител на въглехидрати, фибри и протеини и са перфектни след тренировка.

Странно, но сочният грейпфрут има малко по-ниско съдържание на вода от ягодите – 90.5%. Този цитрусов плод може да помогне за понижаване на холестерола и за извайване на талията, показват изследванията. В едно проучване, хората, които ядат по един грейпфрут на ден, намаляват своя лош холестерол с 15.5%, а триглицеридите с 27%.

Макар и в момента да не е сезонът на пъпеша, заедно с динята той има много висок процент водно съдържание. двата сочни плода осигуряват засищане и много малко калории. Ето защо са идеални за всяка диета по време на летния сезон.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА PRODAVALNIK

Prodavalnik27 СЕПТЕМВРИ 2019

Шегувате ли се? Нямам от какво да се оплача!

Няколко изключителни жени накратко обобщават какво е за тях остаряването

Beauty04 ЮЛИ 2019

4 малко по-различни идеи за ежедневен грим

Разчупете рутината в края на сезона!

Prodavalnik04 ЮЛИ 2019

Топлата вода с мед дава повече енергия от кафето

И още ползи от тази вълшебна напитка за здравето

Prodavalnik01 ЯНУАРИ 2016

Да влезем във форма със звездите

Ето какво споделят в Instagram те за диетата и спортния си режим