Здраве & Фитнес : Здраве30 СЕПТЕМВРИ 2019

Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Когато ни се прияде някоя конкретна храна, вероятно тялото ни се опитва да ни каже нещо

Ето какво казва желанието ни за конкретни храни за тялото ни.

Сещате ли се за онова чувство, когато ни се ядат само някои точно определени храни? Например изведнъж ни се прежда само сирене или пък искаме да се храним единствено с въглехидрати, каквито и да са те.

Всъщност гладът към конкретните храни си има причина и тя най-често е някакъв дефицит в тялото ни. И за съжаление, най-често, когато ядем тези храни, няма да решим проблема.

Затова събрахме най-често срещаните храни, към който можем да изпитаме рязко желание и потърсихме причината зад появата на глада към тях.

Сирене

Преяло ви се е нещо с повече мазнини и сол – това е перфектната формула за храна, която успокоява организма. Най-често това ни прихапва, когато се чувстваме тъжни или разочаровани. Затова и американците наричат макароните със сирене comfort food – нещо, което консумираме, когато имаме нужда да се почувстваме по-добре.

Всъщност има причина да се обръщаме точно към сиренето за тази цел – то съдържа аминокиселини, които повишават нивата на серотонин, хормонът, който ни прави по-щастливи. Тази функция на сиренето можем да имитираме и с половин час успокояваща йога, вместо да се тъпчем с ненужни калории.

Въглехидрати

В този случай тялото ни подсказва от какво се нуждае по най-директния начин – ако ни се яде въглехидрат, вероятно трябва да ядем въглехидрат. Всъщност нуждата от този макронутриент е свързана с ниско ниво на инсулин в тялото. Това се получава, когато сме на диета или не приемаме достатъчно калории за деня. Въглехидратът е най-добрият начин да се заредим с енергия и да запълним нуждата на организма си в такъв момент.

Червено месо

Колкото и да не ни се иска понякога, тялото ни се нуждае от месо, за да оцелява. Или поне се нуждае от нутриентите в месото – цинк, витамин В12 и желязо. Нуждата от тях можем да преборим временно, като си дадем 10 минути почивка и просто не правим нищо. С това тялото ни ще се успокои и ще има време да генерира достатъчно енергия, така че да продължим с деня си. Но в дългосрочен план не трябва да пренебрегваме дефицита към подобни витамини и минерали. Или увеличете приема си на месо, или потърсете начин да си набавяте тях под формата на хранителни добавки.

Как да укротим хормоните на глада?

Когато ни се прияде нещо хрупкаво

Всички сме го чувствали – яде ни се чипс, пуканки, солети ядки или дори просто един морков, просто нещо, което можем да хрупаме по един или друг начин. Всъщност, когато ядем такъв тип храна, тялото ни най-често се успокоява от натрупалия се стрес и от нервността. Но лошото е, че когато спрем да ядем, сме също толкова разстроени, колкото преди.

По-добър начин да се справим с проблема е да тренираме. Един час кикбокс ще ни освободи от напрежението в пъти по-добре от чипса.

В предишна наша статия можете да намерите пък какво означава за здравето ни, когато ни се прияде сладко: Гладът за сладко издава от какво има нужда тялото ни

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 ОКТОМВРИ 2019

Полезни енергийни напитки, приготвени лесно у дома

Ако се чувствате уморени и демотивирани, пригответе си тези вълщебни топли напитки вкъщи и се насладете на ефекта!

Здраве20 ОКТОМВРИ 2019

Комбинацията между тези храни е здравословна бомба за тялото ни

Тези четири комбинации от храни са не само вкусни, но и изключително пол

Здраве17 ОКТОМВРИ 2019

За по-красиво лице, започнете да ходите по-бързо

Ходенето с бързо темпо ни поддържа по-млади и се изписва и върху лицето ни

Здраве16 ОКТОМВРИ 2019

Отговори на най-важните въпроси за антидепресантите

Как действат, водят ли до пристрастяване и още