Здраве & Фитнес : Здраве26 ДЕКЕМВРИ 2019

Да се справим с киселините, лошото храносмилане и махмурлука

Избавете се от тези чести проблеми, които имат навика да ни измъчват по празниците

Да се справим с киселините, лошото храносмилане и махмурлука

Киселини, лошо храносмилане и чувство за тежест, махмурлук – все типични нежелани бонуси към празничната еуфория.

Как да си помогнем?

Махмурлук

Ако знаете, че няма да можете да се ограничите до едно питие, поне предпочитайте напитките с по-светъл цвят. По-тъмните напитки съдържат по-токсични странични продукти на ферментацията, което увеличава риска да се събудите с махмурлук. Също така е добра идея да пиете много вода между отделните питиета (поне една чаша вода на напитка), за да забавите абсорбцията на алкохол в кръвта.

Справяне с махмурлука:

Солидна закуска: В идеалния случай включвайте яйца под всякаква форма (варени, намачкани, омлет) с пълнозърнест хляб. Яйцето съдържа аминокиселината цистеин, която помага за метаболизирането на ацеталдехида, химикала, който главно причинява симптоми на махмурлук, докато пълнозърнестите храни постепенно отделят глюкоза, балансирайки нивата на кръвната захар.

– Приемайте много вода: Пиенето на много вода и сокове ще попълни течностите, от които тялото ви се нуждае, за да се чувства по-добре.

– Вземете обезболяващо: Ще ви помогне да се справите с главоболието и да спите по-добре, нещо, от което трябва да се възстановите. Но избягвайте аспирина, който може да раздразни вече страдащия ви стомах.

Тежест в стомаха

Сармичките и пържолите на майка ви са просто съвършени, но фактът, че сте ги комбинирали с планина от картофено пюре и повече бонбони, отколкото можете да преброите на пръстите на двете си ръце, не ви помага много, когато стомахът ви сякаш ще се пръсне, чувствате се тежки и летаргични. Прекалено богатото коледно хранене може да ви претовари с над 2000 калории, което може да затрудни храносмилателната ви система.

Справяне с лошото храносмилане:

– Не може да направите много, за да преодолеете това неприятно чувство, което идва след нощ, в която сте яли, сякаш няма утре. Освен, разбира се, да чакате. Вашето тяло се нуждае от време, за да завърши храносмилателния процес.

– Недейте да си лягате, докато все още се чувствате много подути! Въпреки че прекомерното хранене причинява сънливост – освен издуване на корема – ако легнете, ще се почувствате по-лошо и киселините ще се влошат. По-добре е да сте изправени. Избягвайте упражненията, но след половин-един час можете да направите лека разходка навън, ще ви помогне да се почувствате по-добре. И докато вървите, поемайте дълбоко въздух, като се уверите, че въздухът достига до корема ви. Кислородът подпомага храносмилателния процес.

– Пийте много вода, за да избегнете запека на другия ден и се уверете, че не претоварвате стомаха си по време на следващо хранене, избирайки леки храни с ниско съдържание на мазнини.

– Усещането за парене в стомаха се дължи на факта, че се произвежда голямо количество стомашен сок, за да се разгради голямото количество храна. Ако киселините са твърде мъчителни, можете да вземете от аптека препарат, с който да се облекчите.

– Ако симптомите продължават повече от три дни, препоръчително е да посетите своя гастроентеролог.

Прочетете още: Удивителните промени, които настъпват в тялото ни след 8 часа сън

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Вашата причина да обичате есента, според зодията ви
Здраве17 ОКТОМВРИ 2020

Витамините, които са ни нужни през есента

Слабите и цепещи се нокти през есента ще предотвратим с Витамин С

Защо лекарите препоръчват да увеличим приема на цинк в грипния сезон
Здраве15 ОКТОМВРИ 2020

Защо лекарите препоръчват да увеличим приема на цинк в грипния сезон

Той е един от задължителните елементи за борба с грипа и вирусите

10 причини да обичаме виното
Здраве13 ОКТОМВРИ 2020

10 причини да обичаме виното

Ако все още се чудите, ето ви няколко подходящи причини

7 неща, които трябва да включите в диетата си, за да преборите есенната умора
Здраве10 ОКТОМВРИ 2020

7 неща, които трябва да включите в диетата си, за да преборите есенната умора

Витамин С, желязо и магнезий са ключови за справянето с проблемите през този сезон